Tuesday, March 30, 2010

suam-suam kuku

Hari ini aku menjadi pengacara terjun untuk Pertandingan Bercerita Murid Tahap Dua. Nasib baik lah majlisnya tidak formal. Maka, aku dengan uniform lengkap Kadet Remaja Sekolah menjadi salah seorang pengacara bergaya pada petang tadi. Jika aku yang dahulu, pasti aku tidak berani berdiri di hadapan orang ramai. Di pusat pengajian tinggi pun, aku sering cuak ketika pembentangan. Tetapi, kawan-kawanku kata mukaku 'cool'. Mereka tidak tahu, dalam hati aku, dup dap dup dap. Hehe.

Perkara semalam masih lagi menjenguk di ingatanku. Pabila kita mendengar perkara yang menyentap jiwa, ia seakan meragut ketenangan yang ada pada ketika itu. Tipu lah jika aku katakan aku tidak sedih. Aku pohon kepastian, namun aku pula yang ditanya, mengapa aku tidak percaya kepadanya. Mengapa aku senang-senang percayakan orang lain sehingga hilang terus kepercayaanku kepadanya. Masalahnya aku hanya bertanya. Mungkin pemilihan perkataanku tidak kena pada masanya. Pada waktu itu, aku buntu. Keliru dengan segalanya. Salahkah aku kerna berasa risau? Salahkah aku kerna takut kecewa. Kala itu, aku sendiri tidak tahu pemikiranku melayang, menerawang entah ke mana.

Jika aku sedih, dan perlu ketawa, akan kujengah blog Encek Luffy. Terima kasih. Aku mampu senyum, walau hanya sedikit.