Wednesday, October 13, 2010

terluka sendiri

Kadang-kadang aku sering terfikir, mengapa aku sanggup berada dalam situasi sekarang ini? Acap kali dilukai sama ada secara tersurat atau tersirat. Aku sendiri tiada jawapan tersebut. Memang mudah mengungkap kata-kata sayang, cinta, kasih, rindu dan pelbagai lagi ayat-ayat cinta. Tetapi dalam masa yang sama melukai hati dan perasaan aku. Banyak kali aku terbaca tentang kekesalannya melukakan hati aku. Apa benarkah dia betul-betul kesal? Ikhlaskah dia? Hati aku ini sangat fragile. Bila sudah pecah berderai, bukan senang hendak kutip kembali. Ambil masa agak lama. Ya Rahman, aku pohon perlindungan dariMu.


Entri ini agak kucar-kacir. Mungkin kerna emosi aku tidak berapa stabil sekarang. Bila aku demam sahaja, emosi turut sama demam. Perasaan bercampur-baur. Susah macam ni.