Friday, June 8, 2012

job

Not everybody understands our job scope. That I can guarantee. As far as I know we should respect others. We should not downgrade them for any reason. Each and everyone of us has our own role.

What I can see in this world of ours, people keep complaining about others. 

Jujurnya aku tidak pernah mempertikaikan bidang kerja orang lain. Kerna aku percaya setiap dari kita punya kepentingan tersendiri.

Malangnya ada segelintir kita-kita ini sering menghina, membandingkan kerja orang lain. AKu baca di media massa. Dan bila itu terjadi, fikiranku mula menjadi jahat. Memikirkan tentang kesenangan kerja-kerja mereka jika dibandingkan dengan kerjaku.

Stop comparing. Just do our own work. Is that so hard?

9 comments

June 8, 2012 at 12:52 PM

itula mnusia

xpenah puas dngn org lain

slalu nk bnding n rase diri bagus

June 8, 2012 at 2:15 PM

complaining not always good..
comparing not always needed..
Mind ur own work,hehe! ^_^

June 8, 2012 at 2:58 PM

sy nak jadi bos dan kuli sendiri muahaha

June 8, 2012 at 3:04 PM

manusia.....mmmm

June 8, 2012 at 3:57 PM

betul tu, masing2 ada kepentingan sendiri....tanpa kita, xsempurna jugk kerja tu :)

June 8, 2012 at 6:32 PM

kerja aku pun tak boleh nak dibanding...

June 8, 2012 at 7:57 PM

nah..mereka itu x pernah mengerti~~

June 9, 2012 at 12:58 AM

tu la.buat kerje sndiri da la.
kan dill?
ni tak.
sibok la nk compare.

sbb tu cik ana niat,
ade rezeki,nk quit job.
nk bisnes sndiri je.
atau pape je job
yg x perlu kje under
sesape =)




luv,
cik ana

June 10, 2012 at 6:58 PM

palingggggggggggggggggggggggggg
tak suka manusia yg mcm ni. !

Post a Comment