Friday, August 31, 2012

Anak Perak

Ini adalah pengumuman untuk Anak-Anak Perak. 

Boleh menulis dalam loghat Perak dengan agak baik (aku pun bukannya reti sangat)? Aku ingat nak buat buku cerpen dalam loghat Perak. Korang rase macam mana? Siapa-siapa yang rase nak join, roger aku.

dillasamurai@gmail.com
dillasamurai@yahoo.com


p/s: buat masa ni hanya emelkan kepada aku siapa yang hendak join ye. thanks to Angah sebab  bertanya tentang tema. Masih belum ditentukan lagi. 

16 comments

August 31, 2012 at 11:47 AM

bro mad mesti gemor!

August 31, 2012 at 11:57 AM

Hihihi.. menarik.. tak sabar nk baca hasil tulisan anak perak lain...

Bagus kalau dpt dijadikan antologi ...moga berjaya!

Saya sedang pertimbangkan krn bimbang hasil tulisan saya tidak mencapai kualiti diinginkan...

August 31, 2012 at 12:14 PM

@a.samad jaafarlah. cuba je dulu mad.

August 31, 2012 at 12:15 PM

@Rain hehe. kene jet mad ni :)

August 31, 2012 at 1:56 PM

ada tema tertentu ke Dill..

August 31, 2012 at 2:07 PM

loghat kedah boleh tak join?

August 31, 2012 at 9:31 PM

aku orang emas... hhu...

orlando ahmad al haj
August 31, 2012 at 9:41 PM

alaa bahasa german xleh ke?

sobs

August 31, 2012 at 10:02 PM

wah ini sungguh menarik !

September 1, 2012 at 11:11 PM

lengkap sarikata ye sayang..

senang nak ... hehe!

September 3, 2012 at 4:16 PM

alamak ... gangsa je taunyer

September 3, 2012 at 8:38 PM

Buatla.. Teman suke loghat perak.. Kadang kelako dengar..

September 6, 2012 at 6:11 PM

Wahhh dill skang dah msuk indie ke.. Tp loghat perak tak reti la.. Hehehe..

September 17, 2012 at 11:46 PM

cermin dalam slang perak ? nnt yg taktau slang macamana nak baca?

September 18, 2012 at 5:26 PM

@semutsengalakan ade penerangan untuk setiap loghat perak yang digunakan :)

September 19, 2012 at 12:11 PM

whoah! gempak

Post a Comment