Friday, August 17, 2012

berkongsi ilmu di laman sosial

Sekarang ni kita acap kali disajikan dengan pelbagai kata-kata ilmu di laman sosial. Tapi aku nasihatkan korang supaya memastikan setiap perkara yang kamu share tu betul-betul sahih. Bukan hanya dicopy paste. Bukan apa, apabila setiap perkara itu dikongsi bersama sahamnya turut kita nikmati.

Kalau share perkara yang sahih dan benar, insyaallah sahamnya dapat membantu kita.

Kalau perkara tu melencong dari yang sepatutnya? Sahamnya jatuh pada kita jugak.

Itu sebab lebih afdhal rasenya kalau korang bertanya kepada orang yang lebih mengetahui. Usah main share je. 

Okei. Tata!

4 comments

August 17, 2012 at 8:30 PM

btol2 . kdg2 kita pun cpt je gatal tgn nk share .hehe

orlando ahmad al haj
August 24, 2012 at 1:13 PM

sangat setuju :)

August 27, 2012 at 9:57 AM

aku setuju sangat...

September 1, 2012 at 11:14 PM

berhati-hati di alam maya..

Post a Comment