Saturday, September 25, 2010

24 Ciri-ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Sekadar ingin berkongsi info dengan kawan-kawan semua. Diambil dari internet. Ada ayat-ayat yang telah aku edit. Namun ia masih tidak lari dari makna asal. 


#Orang yang mencintai kamu tidak mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

#Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli. Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

#Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

#Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu. 

#Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu,", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

#Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

#Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.

#Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kamu tuturkan padanya, dan akhirnya kamu musnahkan? Pasti kamu lupa tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

#Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu, kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.

#Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

#Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

#Orang yang mencintai kamu akan memberikan sesuatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi bagianya barang itu sangat istimewa.

#Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang  bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

#Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat denganmu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

#Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu.

#Di hatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh di mata, dekat di hati'?

#Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

#Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

#Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindui kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu, dia akan meminta maaf dan tidak akan melakukannya lagi.

#Jika kamu memintanya untuk mengajar kamu sesuatu maka dia akan mengajar dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaanmu.

#Kalau kamu melihat telefon bimbitnya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun SMS itu kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

#Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

#Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tidak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.

#Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kamu pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

"Adakah pernah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut. Kamu akan menyesal melakukannya!"


Sumber: Tentangcinta

Disclaimer: aku bukan penulis asal artikel ini. ^_^

    2 comments

    September 26, 2010 at 5:14 AM

    Well, I have to say I have to disagree with some of your points, Dilla. Love is very subjective and each person ada cara tersendiri nak show love and affection. So kalau dia tak tunjuk, tak bermakna dia tak sayang. And even kalau dia tunjuk pun, kadang2 itu obsesi dan nafsu lebih dari perasaan sayang.

    Well, just an opinion! =)

    September 26, 2010 at 6:21 AM

    Tiada pendapat yang salah, Amrah! =)Tak de salahnye kongsi-kongsi pendapat. Info ni pun saye amik dari laman sesawang tu. Jujur, ada sesetengah pointnya tidak boleh diterima oleh 'aql saye. hihi.

    Setiap manusia punya cara berbeza untuk mencorakkan cinta. Pelbagai gaya untuk mencantikkan cinta. Tidak semestinya dizahirkan agar nampak pada pandangan mata, kadang-kala mungkin lebih manis jika sehalus kata.

    Bagi saya, tidak berlu menunjuk-nunjuk pada 1 dunia yang kita cintakan dia. Cukup sekadar, dia tahu kita sayang dia dan kita tahu dia sayang kita. Kejujuran dan keikhlasan dituntut dalam perhubungan. Pengalaman lalu mengajar kita. =)

    Chill!

    Post a Comment