Thursday, September 23, 2010

impian kecil tapi nampak besar

Okay, hari ini hendak membebel tentang teman hidup. Harap-harap entri ini tidak akan menjurus kepada kejiwangan. Hehe.

Aku punya impian untuk mempunyai seorang Adam (bukan yang bernama Adam ye) untuk membimbing aku dan keluarga kami. Diizinkan Allah, aku kepingin seorang Adam yang beriman dan berjiwa besar. Dia mampu untuk membawaku dan anak-anak meniti titian yang diredhai Allah. Ramai yang inginkan bakal Adam yang kacak bergaya tetapi bukan aku. Cukuplah sekadar sedap mata aku memandang. Kalau handsome pasti aku sentiasa susah hati kerna risau dia dirampas dariku. Aku pernah alami perasaan itu dan aku tidak ingin ia terjadi sekali lagi.

Adam,

Namaku Dilla. Aku tidak secantik Siti Zulaikha, isteri Nabi Yusuf a.s. Aku tidak secekal Fatimah, isteri Saidina Ali r.a. Aku tidak sebaik Siti Khadijah, isteri Nabi Muhammad s.a.w. Namun aku pasti Allah telah anugerahkanku kelebihan yang aku sendiri tidak ketahui. Aku bukan wanita materialistik. Bukan juga plastik. Aku cuma dambakan seorang lelaki yang jiwanya hidup hanya kerna Allah s.w.t. 

Adam,

Aku akan mencintaimu kerna Allah s.w.t. Aku harapkan kamu juga begitu. Jika kamu benar-benar ikhlas mencintaiku, kita akhirinya dengan ikatan yang diredhai Allah s.w.t. Diizinkan Allah, aku akan menunggumu.

Yang ikhlas,