Monday, December 27, 2010

repek kerepek

Perangai manusia ni kadang-kala susah hendak difahami. Depan cakap lain, belakang cakap lain. Rasanya sudah berkali-kali aku tekankan, biar jujur dan ikhlas dalam apa jua yang kita lakukan. Insyaallah, Allah akan membantu kita jika kita ditimpa kesusahan. 

Perlakuan kamu agak memeningkan kepala otak aku yang sudah sedia pening ini. Dahulu tidak kisah aku mengambil berat tentang kamu. Sekarang aku sudah tidak dibenarkan lagi. Apa sudah jadi ni? Kamu risau kekasih hati kamu mengamuk jika aku ambil tahu tentang dirimu? Jangan risau. Aku masih tahu bagaimana untuk menjaga hati kaum hawa. Cuma, kadang-kala kamu yang tidak peka dengan perasaan kaum hawa. 

Jaga hati dan perasaan dia elok-elok. Berhijrahlah dari seorang manusia kini kepada manusia yang lebih baik. Sesungguhnya apa yang kamu lakukan, segalanya tidak dapat lari dari pandangan Allah.