Monday, December 20, 2010

repekan keempat

Aku mengaku aku tidak sempurna. Tidak sehebat mana. Yang aku tahu, aku perasaanku ikhlas. Tidak berpura-pura. Dahulu aku sering usik kamu dengan kata-kata perli. Mengapa kamu tidak hubungiku walaupun kredit telefonmu masih berbaki. Tidak salahkan, bertanya khabar? Aku jauh dari kamu. Aku tidak tahu apa agenda kamu di sebalik sana. Aku tidak pinta kamu mengemaskini keadaanmu setiap masa. Aku cuma dambakan berita darimu. Adakah kamu sedang rindu aku. Adakah kamu sedang menatap gambarku. Adakah kamu sedang tersenyum membaca sms ku yang dulu-dulu. Aku tidak sangka kamu rimas dengan semua ini. Aku tidak sejiwa denganmu, bukan?

Aku bukan jenis perempuan yang sanggup buat apa sahaja demi cinta. Aku ada akhlak yang perlu dijaga. Selama ini aku membantumu, ikhlas kerana Allah s.w.t. Tetapi tafsiranmu tentang niatku berlainan sekali. 

Dua tahun tunggu kamu? Kita kenal belum sampai dua tahun pun. Terima kasih.

'Lagipun saya dengan awak bukan ada apa-apa'


Ya, saya faham. 


'what goes around, comes around.'