Saturday, March 14, 2009

Kusut


Apa benda yang pertama sekali kalian fikirkan apabila kalian melihat gambar di atas?
Semak samun? Ribut taufan? Contengan anak kecil?
Apa sahaja intepretasi kalian, aku amat menghormatinya.
Apa yang aku cuba sampaikan, bahawa pemikiranku sangat kusut dalam dua tiga hari ini.
Ya, Kusut.:hilo:

Pelbagai perkara yang berlaku dalam jangkamasa yang pendek ini.
Aku hampir² mengalah...
Salahkah aku mengalah? Salahkah?

Secara langsung atau tidak langsung, aku terlibat dengan kehidupan sahabatku yang lain.
Sahabat yang sudah kuanggap seperti adik-beradikku sendiri.
Aku tidak dapat membantunya. Tidak dapat menyelamatkannya.

Aku sedih. Aku perit.
Layakkah aku digelar sahabat kerna aku tidak dapat menyelamatkan sahabat baikku?
Aku sedih. Aku perit.
Layakkah aku digelar sahabat kerna aku tidak dapat menguraikan kekusutan ini?
Aku sedih. Aku perit.
Layakkah aku digelar sahabat kerna aku tidak dapat menghulurkan tangan untuk membantu sahabatku yang pergi dibawa angin kencang?
Hatiku sakit, Tuhan.

Hatiku perih. Hancur luluh.
Sahabatku pergi jauh.
Meninggalkan aku di sini.
Terkapai-kapai.
Di jalan yang penuh onak duri.
Di lautan yang luas.
Akan kelemasankah aku?
Hatiku sedih, Tuhan.

Tuhan.
Selamatkannya.
Tuhan.
Kau Maha Pengasih dan Penyayang.
Aku pohon, Tuhan.
Selamatkannya.

4 comments

March 15, 2009 at 1:00 AM

kdg2 .. kalo kita tlg kwn..
kita yg akan menderita ..

better biar deme berdiri sendiri ..
sbb kalo apa2 jd ..
kita x kan d slhkan ..
n kita x kan rasa perit racun nya..

:)

March 15, 2009 at 3:36 AM

dont worry n stay strong !!!

u still my fren k !!!!

u tak kecewakan sesiapa..

mmg di dunia ni kita tak leh bagi 100% to everything n everyone..

kita manusia not superman or supernatural or god...

kita tau kita umat lemah n kena perbaiki kesalahan kita...

ok stay strong!!

March 16, 2009 at 7:17 PM

apa guna tlg kwn klau diri sdiri yg susah. nak tlg pun bpada2. ^_^

March 16, 2009 at 8:29 PM

buat semua,

terima kasih

Post a Comment