Tuesday, August 4, 2009

H1N1

Aku di Terengganu...

Setakat ini yang aku tahu, virus pembunuh H1N1 telah menjerut mangsanya yang ke-14. Maaf jika angka ini telah berubah. Aku alpha sebentar dengan nombor-nombor ini. Aku kerisauan sangat-sangat. Baru semalam, adik perempuanku memberitahu yang dia sudah dua hari demam. Aku risau. Dia telah pergi membuat pemeriksaan dan pihak kesihatan telah mengesahkan dia bukan salah seorang pembawa H1N1. Sabahat-sahabat di luar sana, tolong jaga kesihatan, ya? Pakai topeng muka (mask) jika perlu. Jika batuk atau bersin, gunakan sapu tangan atau tisu. Virus ini sudah menggila di Malaysia. Tangguhkan dulu perjalanan ke luar negara.

Aku risau. Aku doakan keluargaku, sahabat-sahabatku, kawan-kawan sekerjaku, dan semua manusia dihindarkan dari virus gila ini.

Tolong berhati-hati. Aku sayang kamu semua.
--------------------
Q-F
--------------------