Monday, May 3, 2010

sakit jiwa

Kebelakangan ini jiwaku sakit sendiri. Mana tidaknya, macam-macam perkara terjadi sejak dari hujung bulan Mac. Jika air laut ada pasang surutnya, tetapi tidak aku. Perkara yang terjadi bertimpa-timpa. Sehingga aku hampir-hampir tersungkur. Alhamdulillah, Allah Maha Pengasih dan Penyayang. Aku masih mampu berdiri dan bersemuka dengan sebahagian dari masalah walau ia perit untukku telan.

Kepada manusia pencetus masalahku, tolong jangan ganggu kehidupan kami. Kami tidak mengganggu sesiapa pun. Aku tahu aku pergi jauh meninggalkannya di negeri kelahiranku. Tolong jangan ganggu dia. Iman dia senipis kulit bawang. Jika kau usik sedikit, pasti dia menguit. Aku bukan merayu. Bukan jua memberi amaran. Aku cuma pinta kau mengerti perasaan orang kejauhan yang sangat bencikan penipuan, kecurangan, kayu tiga dan macam-macam lagi perkara hipokrit. Punya ramai manusia di tempat kerjamu, dia jua yang kau pilih. Apa, dia tu kacak seperti Tom Cruise kah? Maaflah, dia lebih kacak dari mat salleh itu.

Aku masih teringat ketika aku terbaca coretan engkau menyatakan ulangtahun engkau dengan dia pada 19 November 2009. Hello, wake up! Where were you six moths earlier? I was with him months before you came, okay? For God's sake, get lost, girl! You are so lucky because I am far from you. Damn far!

Perempuan, jangan ganggu cinta hati aku!