Sunday, March 4, 2012

tak banyak cakap

Adila bukan jenis mulut potpetpotpet kat tempat kerja. Dia cuma melakukan apa yang diarahkan tanpa banyak soal. Dia juga bukan seorang yang menjaga tepi kain orang lain. Diri sendiri tidak terjaga inikan pula nak sibuk-sibuk hal orang.

Satu hari Adila baru selesai menunaikan solat Asar. Tiba-tiba dia mendapat SMS daripada rakan sekerjanya.

"Kalau dah habis kursus, tolong call akak."

Adila mula mendail dan dia mendengar setiap bait perkataan dari kawannya. Seketika kemudian perbualan mereka tamat. Adila melepaskan satu keluhan berat. Berita yang diterimanya sedikit sebanyak bisa membuat dia kecewa.

"Adila tu dah pandai melawan!"
"Adila dah pandai cakap bukan-bukan kat fb!"
"Adila mengata bla..bla..bla!"

Adila call Emak.

"Mak, mak rasa anak mak ni macam tu ke?"

Emak suruh sabar. Manusia macam-macam.


*thanks for the header, abang ngah :)

42 comments

March 4, 2012 at 8:43 PM

1st

March 4, 2012 at 9:13 PM

usah pedulikan manusia itu~~~

March 4, 2012 at 9:21 PM

silence is the best response to fools.
:)
betul kata emak, sabar ya..

March 4, 2012 at 9:31 PM

mlut tempayan bole ditutup,mulut org x bole kita nk tutupkn.sabar je la dila..

March 4, 2012 at 9:48 PM

sabar dill..masa ni kena kuat.

March 4, 2012 at 10:59 PM

bersabar.
mulut manusia xleh nak katup dill.

March 5, 2012 at 12:56 AM

Lidah tidak bertulang *tetiba hahahaha

March 5, 2012 at 1:10 AM

diam itu lebih baik

March 5, 2012 at 3:50 AM

yelah.

manusia ada macam tiang lampu, ada mcm trafik light. Eh ?

March 5, 2012 at 6:49 AM

ok... dah demo ngato mu gitu, apa lagi... mu tunjukkan la peel tu...

March 5, 2012 at 8:10 AM

kita nak header jugak wahai abang ngah.. :-)

March 5, 2012 at 9:02 AM

orang lain tak pernah kenal siapa sebenarnya kita. the only one of us. ALLAH ada, sentiasa ada dgn kita kak. be strong. syg selalu (^,~)

March 5, 2012 at 12:38 PM

manusia pelbagai ragam.. sbar itu sebahagian dr iman. =)

March 5, 2012 at 4:10 PM

bak kata kwn sy, zaman ni, fitnah hanya di blkng satu klik...

sabar, awak (:

March 5, 2012 at 4:23 PM

apa yh penting,diam saja..
sesungguhnya manusia jenis itu tak boleh dirawat.percayalah!

March 5, 2012 at 11:37 PM

terus jadi diri sendiri dill..persetankan kata-kata orang..

March 6, 2012 at 6:24 PM

hmm sabo je la.. dia misjudge je tu :)

March 6, 2012 at 9:52 PM

mungkin dia melihat sesuatu yang difikirkannya adalah suatu yang nyata tentang kau, Dill.

March 7, 2012 at 12:24 AM

salam dill..

senjata yang ampuh ialah diam..

March 7, 2012 at 11:46 AM

x byk ckp terbaik

March 7, 2012 at 12:39 PM

sabar..hanya itu yg kita ada... :)

March 7, 2012 at 12:45 PM

byk2 bersabar ye adila

March 7, 2012 at 1:31 PM

ala...pendeknyer....

March 7, 2012 at 7:59 PM

less talk, produce more ;)

March 8, 2012 at 12:54 AM

kenape tak update..

March 8, 2012 at 2:22 AM

mulut orang dill.
kita tak boleh nak tutup.
sabar ya?
:)

March 8, 2012 at 8:16 AM

kita lebih tahu siapa diri kita.

March 8, 2012 at 8:50 AM

bersabar selagi boleh!!...diam itu lebih baik dari berkata yg sia-sia..

March 8, 2012 at 9:40 AM

lahh knp plak jd cm tuu? ishh tak paham lah org zmn skrg nih :(

btw pagi-2 lagi dtg sini . COOL OKAY .peace ;P

March 8, 2012 at 3:43 PM

sy rasa asalkan kita gembira itu je yg penting... pedulikan kata2 orang2 hampagas ni :D

March 8, 2012 at 7:41 PM

jangan dengar cakap orang

March 9, 2012 at 2:00 PM

biar apa org nak kata, tp dill tau dri sendiri kan? :)

March 9, 2012 at 6:58 PM

Pekak kan telinga Dill... jgn ambik hati sgt k..

March 10, 2012 at 4:14 PM

Manusia... 'rajin' mencari keburukan orang sedangkan sendiri punya perangai dia tak nampak..


Speech is silver silence is golden.. Sabar itu terbaik! ;)

March 10, 2012 at 4:15 PM

*Header baharu yang cantik!! ;)

Kamu punye 'kamu'
March 10, 2012 at 4:56 PM

Fitnah dan manusia macam isi dan kulit..

sabar, be strong

March 11, 2012 at 4:11 AM

mereka boleh kata apa saja..
tapi, kita kenal diri kita kan? :)

March 11, 2012 at 3:49 PM

sabar tau dill...

mulut orang lain susah kita nak tutupkan :)

March 11, 2012 at 6:18 PM

Allah sayangkan orang yg banyak bersabar ^^

March 13, 2012 at 11:15 PM

tak perlu layan k.dil..

sbr yea..mulut manusia mmg takkan berhenti bercakap...

March 16, 2012 at 4:05 PM

diam lebih baik

March 17, 2012 at 6:42 PM

nah kapas adila.

Post a Comment