Tuesday, June 8, 2010

parasit gedik


Okay, baru beberapa hari dia membuka dinding mukabuku, kamu sudah bersemangat menulis pelbagai komen di situ. Pasti akan ada orang kata,


 "Alah, setakat tulis di dinding, apalah sangat. Bukan ada maksud apa-apa pun," 

Hello! Sebelum keadaan menjadi lebih buruk, lebih baik aku ambil tindakan. Oh, aku tidak akan menyerang dia macam orang gila. Kalau hendak bertindak, biar nampak yang kita ni berpendidikan. Bukan main hentam keromo sahaja. Nanti digelakkan orang ramai. 

Seingat aku, aku sudah jelaskan kepada kamu bahawa aku tidak sukakan parasit itu bergedik-gedikkan berdekatan kamu. Kamu kata kamu tiada apa-apa. Hey, manusia boleh berubah. Lama-lama, selepas parasit itu mencuba berjuta-juta kali, pasti kamu akan tercuit. Tolong jangan jadi naif. Kita tidak hidup dalam alam fantasi. Buka mata, hadapi realiti.

Jangan banyak berjanji, nanti memakan diri. Kita tidak akan hidup selama-lamanya. Jadi, hargai apa yang kita ada sekarang. Bersyukur.

Jangan yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.