Sunday, November 22, 2009

keliru

Kadang-kadang aku keliru dengan perasaanku sendiri :hilo:. Jika kita sayangkan seseorang itu, seboleh-bolehnya kita tidak akan sakitkan hatinya, kan? Aku sayangkannya, tetapi aku sering membuatkannya pening kepala dengan karenahku. Hampir beberapa hari dalam seminggu aku akan membuat onar. Aku tidak tahu mengapa. Seringkali mengutarakan permintaan yang boleh mengguris hatinya. Hati kecilku tidak setuju dengan tindakan keterlaluanku. Namun, luaranku lebih pantas dan tangkas dalam membuatkan dia termangu sendiri. Aku pasti dia acap kali pening dengan pesanan ringkasku. Mungkin, satu hari nanti dia akan bosan dengan permainan anak-anak ini. Aku tidak berniat untuk menyakitinya. Sungguh. Aku sayang dia. Tetapi, mengapa aku sering kali berkelakuan seperti orang bodoh? :puppyeyes: