Tuesday, November 29, 2011

beku seperti ais

Hai semua! Tiga hari tidak menulis. Sedikit terasa namun tidak sehebat mana. Cuma menjenguk blog kawan-kawan. Update tentang bola sepak, BE Nuffnang, cicak dan macam-macam lagi.

Hari ini aku cuma ingin menulis tentang hati (hati lagi?). Buat kawan-kawan yang tidak pernah merasai keperitan akibat penangan cinta, kamu mungkin tidak berapa mengerti rasa itu. Aku tidak tahu bagaimana hendak menggambarkan rasa perit itu. Em. Mungkin boleh dikatakan seperti hati kita dicucuk-cucuk dengan sesuatu yang tajam. Sakitnya tidak tergambar dengan kata-kata. Bisa buat tidak lena tidur. 

Bila kita sayangkan seseorang, kita mengharapkan yang terbaik daripadanya. Give and take bak kata omputeh. Jika hanya satu pihak sahaja yang berusaha untuk menjayakan suatu hubungan itu manakala satu pihak yang lain tidak ambil peduli, rasanya ia tidak akan ke mana. Sama-sama berusaha. Memahami dan setia antara perkara penting yang perlu ada dalam satu-satu perhubungan. Walau bagaimanapun, manusia ini boleh berubah. Kita tidak tahu apa akan jadi pada masa hadapan.

Buat yang pernah kecewa, rasa-rasanya hati akan jadi sedikit beku. Ini tidak merujuk kepada semua ya. Ada yang mudah mendapat pengganti manakala ada yang lebih selesa sendiri. Apa yang aku maksudkan dengan beku di mana hati itu emotionless. Tidak ada perasaan. Tipulah jika tidak ada keinginan untuk bahagia seperti orang lain. Namun pengalaman lalu kadang-kadang boleh bikin trauma. Dan trauma ini menyebabkan kita beku seperti ais. Dingin.

kredit: Google

Tidak dinafikan akan ada insan-insan yang cuba mendekati. Fikirlah dengan sebaiknya. Kenal hati-budinya. Ketahui latar-belakangnya. Biar kamu tahu kamu berkawan dengan siapa. Ikhlaskah atau hanya ingin mengambil kesempatan?

Apa-apa pun, sama-sama berdoa supaya diketemukan dengan insan yang ikhlas menyayangi kita seadanya. Buat kawan-kawan yang baru mendirikan masjid, Tahniah aku ucapkan. Kawan-kawan yang sedang bahagia, aku doakan moga ia berkekalan.

Kamu, terima kasih kerna sentiasa ada untuk aku :)

41 comments

November 29, 2011 at 10:10 AM

sdg membekukn hti ni.

November 29, 2011 at 10:26 AM

sentiasa doa yang terbaik ;-)

November 29, 2011 at 10:45 AM

doakan yang terbaik & sentiasalah minta pertolongan dari Allah :)

November 29, 2011 at 11:22 AM

kedukaan itu pasti terubat... percayalah

November 29, 2011 at 11:30 AM

wiwit!! sapa yg ade di sisi kamu tu.


tp putus cinta memang sakit.
T__T

November 29, 2011 at 11:37 AM

KAMI doakan yang terbaik, amin. :)

November 29, 2011 at 11:40 AM

jangan risau, ais cepat cair...
hihihi

November 29, 2011 at 11:42 AM

rasa itu sudah lama kulontarkan jauh ke laut dalam sana~

kudoakan yg terbaik buat kamu, Dill~

November 29, 2011 at 12:09 PM

hee..

ais cpt cair tau..hee..

:)

insya-Allah pasti ada jodoh y tbaik buatmu...

November 29, 2011 at 12:22 PM

beku hati tu sama macam alasan tak nak beremotion

November 29, 2011 at 12:50 PM

akan datang ketikanya kau bertemu dengan yang betul2 ikhlas dalam hubungan.sabar dan sabar.

November 29, 2011 at 1:57 PM

ais : asrul ilham sany

lelama hati yg beku tu akan cair kalau jumpa orang yg memanaskannya

:D

November 29, 2011 at 3:08 PM

i'm also writing 50 Tentang Kawan...tp xsiap lagi :) kwn itu peranan juga dlm hdup kite, give and take perlu seimbang :)

Entri Terkini | Done With MMU Terus Balik!

November 29, 2011 at 4:01 PM

Putus cinta , yes amat menyakitkan .
Sentiasa berdoa mendapat jodoh yang baik . Aminn . (:

November 29, 2011 at 4:55 PM

soal hati dan perasaan ni memang podih kan

November 29, 2011 at 6:05 PM

Allah sengaja menemukan kita dgn jdoh yg salah, spya satu hari nti bila kita bertemu dgn jodoh yg sebenar kita akan bersyukur padanya... insyallah....

November 29, 2011 at 6:38 PM

dah jumpa nanti, jangan lupa jemput ai ye cik Dill.. :-)

November 29, 2011 at 7:23 PM

tak berani nak lawan ombak yg tak tetap... tapi Dia selalu ada bila kita hadirkan diri kita untuk Dia...

ps: semoga kamu ditemukan dengan yg berhak ke atas kamu... senyum sikit...

November 29, 2011 at 11:58 PM

ehem..

ira tak jiwang la..haha..;p

dill chill naaa..:)

jodoh ni xyah cari..nt dia dtg..doa je byk2 k..

November 30, 2011 at 3:01 AM

Hti kamoo beku..
6t ada la tu org yg akn mcairkan hti kamoo..
Hope kamoo cpt cair..
Ngeee

November 30, 2011 at 5:06 AM

hati ku tidak beku lagi untuk kembali kepada si dia semula. :)



dill. entry awak makin power. nice. ^^

November 30, 2011 at 12:44 PM

aminnn..apik sentiasa mendoakna yang terbaik untuk sahabat2 apik

November 30, 2011 at 2:22 PM

pernah merasa sakit kerana cinta
memang benar ia tidak dapat digambrkan dengan kata2.
perit seksa amat.
aku tidak ingin masuk kedalam rasa itu lagi

November 30, 2011 at 3:08 PM

ade hati...xde perasaan...
hmm...i'm speechless....cause him..i've get hurt!

November 30, 2011 at 4:18 PM

tapi dah punya KAMU kan? :D

November 30, 2011 at 5:18 PM

kenapa kita harap yg terbaik drpd dia?
sebab kita pun sudi untuk memberi yg terbaik untuk dia
kan?
nanti pun akan ada yg sudi untuk kamu
:)

November 30, 2011 at 8:51 PM

menyayangi dan disayangi...sesuatu y didambakan manusia.Semoga kta semua dpt pasangn y dpt membhgiakn kira..aminn ya rabb ^_^

November 30, 2011 at 11:55 PM

ini topik kegemaran orang perempuan .



dan ya , beku mana yang tak boleh cair ? =)

December 1, 2011 at 1:25 AM

wah itu dia pengalaman dan nasihan orng yg berpengalaman..

ya tahniah kpd pengntin2 baru di luar sana

December 1, 2011 at 10:35 AM

Sy selalu kecewa tp lepas tu sy akn berusaha buat org yg kecewakan sy menangis... Oh sy berjaya.. Maka sy riak juger ni..

December 1, 2011 at 12:54 PM

dh lame xdtg sini, rase mcm byk yg dh berubah :P

December 1, 2011 at 1:49 PM

thanks dill

nt ira baca ea..

:D

December 1, 2011 at 2:04 PM

aku paham apa yg kau rasa...

sama2lah kita berusaha untuk mencari pengganti yang lebih baik...chill..:)

December 1, 2011 at 3:46 PM

betul...doala semoga kita mendapat yang terbaik dariNya..

December 1, 2011 at 5:04 PM

iqa dah penat jadi baik.
taknak bagi peluang dah. -.-
haha ok,iqa mmg kejam

December 1, 2011 at 6:02 PM

aku pernah rasa apa yang kau dah rasa.tapi rasanya aku lebih suka rasa macam tuh dari aku tak rasa apa-apa.

December 1, 2011 at 10:43 PM

aku memang tak pernah rasa sendiri sakit bercinta tu tapi aku pernah rasa masa baca novel . yelahh , kalau dah baca novel sah sah lah kita rasa macam jadi watak utama dalam novel tu kann . hermm waktu tu lahh aku nangis beriya dan sebab tulah aku tak nak kapel ni dohhh

December 1, 2011 at 11:00 PM

hati yang beku macam ais tu akan cair jugak suatu hari nanti :)

December 1, 2011 at 11:38 PM

dill update!;p

ke bz tgk tv?hehehe

December 2, 2011 at 4:49 PM

asrul sedang mempromo diri :D



tak elok dingin terlalu lama, sampai satu tika, rasa tu membunuh hati..

aku doakan kamu dill bahagia dengan cara kamu, Allah tempat kita sebagai hambaNYA untuk memohon doa ..

December 3, 2011 at 6:55 PM

selamat membeku kan hati.


LALALALALLALALA

Post a Comment