Tuesday, November 1, 2011

air mata kehidupan

Manusia dan air mata memang tak dapat dipisahkan. Lagi-lagi buat wanita yang sering sahaja dikaitkan dengan air mata. Seperti yang kita tahu ada dua jenis air mata. Air mata kegembiraan dan air mata kesedihan. Okei. Skema sungguh ayat-ayat aku.

Pengalaman seciput dalam kehidupan sedikit sebanyak bisa meruntun jiwa. Acap kali air mata tumpah mengenangkan perlakuan demi perlakuan yang diterima tanpa rela. Hati sudah dilatih menjadi setebal dinding, sekasar pasir dan sekeras batu. Namun rasanya latihan yang diberi masih belum mencukupi. Masih luka berdarah. Meninggalkan parut bernanah. Berbekas sampai mati.

thanks Google.

Tetapi bila menerima kata-kata semangat daripada mereka yang rapat dengan kita, sedikit sebanyak bisa mengubat hati luka. Walau tidak pulih semua namun ia membantu.
Kalo nangeh, kite nak tolong lap air mata die
Terima kasih kawan. Kamu sentiasa berusaha untuk berada di sisi tika aku memerlukan sokongan.  Hanya Allah s.w.t yang dapat membalas segala jasamu.

35 comments

November 1, 2011 at 4:34 PM

akak nampak kuat dn tabah..tp sgt mudah menangis bila ada sesuatu yg meruntun hati...lebih2 lagi bab anak2..

dan memang sgt bagus andai ada seseorg yg boleh kita harapkan mendengar luahan hati kita dn mengelap air mata kita bila bersedih..

November 1, 2011 at 4:44 PM

walau sehebat mana sekalipun.. walau sekental mana sekalipun.. kita masih manusia yang tidak sempurna...

Kalau bersedih, nikmatilah kesedihan itu dan kalau bergembira, berpada-padalah cuma...

November 1, 2011 at 5:03 PM

menangis tu bukan tanda kelemahan

:D

November 1, 2011 at 5:09 PM

lelaki tidak menangis tahu
hukhuk

November 1, 2011 at 5:09 PM

kalau dia lapkan air mata kau, aku nak lap airmata sapa ?




ALLALALALALLALALA

November 1, 2011 at 5:17 PM

menangis itu perlu,

November 1, 2011 at 5:21 PM

Kte ketawa dgn satu dunia tp kala menangis, kt selalu sendirian.. :(

November 1, 2011 at 5:21 PM

bila kata "usah bersedih lagi dill, sabarlah" aku rasa seperti memenjarakan rasa untuk dill semakin sedih..

nanges itu sebagai luahan rasa, tindak balas hati dan mata agar rasa sedih lebih reda selepas menangis..


kadang bila menangis membuatkan kita berfikir dan mahu mengeluarkan diri ruang sedih.

saiko saja aku ni.. tabah ya :)

November 1, 2011 at 5:27 PM

lea pun nak tolong lap kan air mata dill

meh sini meh

November 1, 2011 at 5:57 PM

kau kira beruntung ada kawan yang bersama bila lalui saat macam tu .


=)

November 1, 2011 at 6:22 PM

cik sal kah?

November 1, 2011 at 6:49 PM

baguslah anda mempunyai kawan yg sentiasa mengelapkan air mata kamu. :)

peliharalah persahabatan kalian dengan baik!

November 1, 2011 at 7:30 PM

moga terus melangkah walau diri rebah menyembah bumi .. awan mendong x kn selamanya di hati .. ^_^

November 1, 2011 at 8:10 PM

saya lelaki..susah nak nangis

November 1, 2011 at 8:49 PM

sy xkn lap airmata dila.tp sy nk dila menangis di sisi sy.seskli menangis itu perlu.

November 1, 2011 at 9:16 PM

dila,itu bkn pertandingan ratu cantik.segmen je..cuma perlukn kejujuran dan keberanian. :)x slh memuji dri sdri,bkn merendah dri.yakin,ciptaan Allah itu cantik.

November 1, 2011 at 11:15 PM

aku suke post kau. macam sekata je entry kite niari. :P

November 1, 2011 at 11:21 PM

bertabahlah hati...

dillofa
November 1, 2011 at 11:30 PM

support each other

November 2, 2011 at 12:18 AM

yup..mana2 pun pergi last2 kawan gak yg kita cari...ssh senang kawan gak yg selalu di sisi kita kan..

November 2, 2011 at 12:21 AM

Tak salah menangis, tapi biar berpada. Untunglah ada kawan di kala susah macam tu..

November 2, 2011 at 12:43 AM

mata masuk habuk le.. ;)

November 2, 2011 at 12:44 AM

tu la bestnya bila ada kawan yg awesome.. :D

November 2, 2011 at 1:52 AM

untung ada kawan yang sentiasa ada menyokong :')

November 2, 2011 at 7:21 AM

nangis dulu puas2 pastue baru teruskan hidup.ok dilla? hehe

November 2, 2011 at 8:04 AM

menangis boleh keluarkan asid yang ada kat mata. :)

November 2, 2011 at 9:21 AM

kalau marah sgt pon akak akan nangis..

November 2, 2011 at 10:02 AM

dulu aku ada tempat mengadu.. skrang dah xde dah.. sedih suka sendiri tanggung

November 2, 2011 at 12:27 PM

komen abang zam tu yer yer ja ~

November 2, 2011 at 12:32 PM

perghh entri.Hihi.Sekali sekala menangis takpa,so that we can see life with a clearer view.

November 2, 2011 at 2:12 PM

kawan maso susah, memang susah nak carik

November 2, 2011 at 4:15 PM

saya memang cengeng. suka menangis dan kuat menangis

November 2, 2011 at 8:55 PM

untung ada KAWAN yg sudi bersama dikala kita seidh + susah.. zmn skg agak ssh nak ade kawan yg jns cmtu. SANGAT susah nk jumpe.. and MENANGIS bukan tande kelemahan..kdg2 perlu titiskan air mata ;)



luv,
cik ana

November 3, 2011 at 3:57 AM

setuju..
terutama ibu dan ayah kita :)
sokongan mereka biarpun tampak bersahaja namun PENUH BERERTI.. sch a lovely momment

Anonymous
November 24, 2011 at 7:58 PM

sangat menarik, terima kasih

Post a Comment