Thursday, November 3, 2011

kalau tak nak kena bahan, mesti pandai masak ye

:Awak, saya ni tak boleh dibuat menantu. Tak reti masak.

:Hoho. Yeke menda kecik? Nanti kena bahan dengan orang.

:Ramai orang bahan. Awak tak rasa.
Awak, perkahwinan itu 'menjadi' bukan 'mencari'. I mean menjadi lebih baik dari fasa hidup bujang. Ape yang kurang dibaiki, ape yang tak de waktu dah kahwin tu la diadakan. Semua tak sempurna dan bila kahwin ianya jalan menuju sempurna. Ibadat bukan adat :-)
:Baek. 


Aku membebel bagai nak rak. Karangan jawapan daripada sahabatku buat aku diam. Berfikir dalam-dalam.

37 comments

November 3, 2011 at 9:00 PM

ala..soal masak boleh belajar

:)

dillofa
November 3, 2011 at 9:20 PM

Gua reti masak air je, itu pon kadang2 kena sound ngan mak

November 3, 2011 at 9:49 PM

aku nak cari istri yg reti memasak.. yg tak reti ontime reject!! harap maklum :P

November 3, 2011 at 10:02 PM

datang lagi,.adeh,.hehe,.

bagus la karangan kawan tu,.ingat sampai bile2,.perkahwinan menyempurnakan ape yg belom sempurna,.=)

November 3, 2011 at 10:03 PM

xnk kawen :)

November 3, 2011 at 10:21 PM

itu gn nya berkhawin.saling melengkapi la.apa yg kurg pasangan tlg la lengkapkn.

November 3, 2011 at 10:27 PM

haha.. nak cari bini yang tak berapa pandai masak.. mahu jaga badan :) hehe

November 3, 2011 at 10:28 PM

tapi selalu nya lelaki akan cari isteri yang pandai masak. huhu

November 3, 2011 at 10:38 PM

aku suka maggi jadi aku belajar masak maggi je ahh . cukup ahh tu buat apa nak byk2 ark? tamak namanye tu ishishish

November 3, 2011 at 10:48 PM

hohohoho... tak pe... aku pandai masak...

November 3, 2011 at 10:54 PM

kalo bole masak, satu kelebihan. tapi kalo tak reti masak pon takda hal. benda bole belaja ;)

November 3, 2011 at 10:56 PM

perempaun harus reti memasak, biarpun rasa masakan berbeza2. hehe. perempuan pandai memasak dihormati oleh orang lain ;) arisha reti memasak since standard 6..itupun belajar dari mama!

November 3, 2011 at 11:12 PM

masak air , masak air . hahaa

November 3, 2011 at 11:48 PM

zaman dah moden, takkan nak cari bini kena yang pandai masak jugak? Kalau pandai masak tapi tak pandai jaga adab takde makna jugak... heheh :D

November 4, 2011 at 12:01 AM

bila boleh rasa Dill masak ni..hihi

November 4, 2011 at 12:25 AM

bestnya kalau dapat laki pandai masak.. (>.<)

November 4, 2011 at 1:17 AM

berapa meter dalam nyeee? hehe

November 4, 2011 at 1:31 AM

alah masak je pun.ada dua kemungkinan je.sedap atau tak je.hehehe

November 4, 2011 at 1:55 AM

betul kata teman tu...
perkahwinan harus selalu memberi, bukan sekadar menerima.

November 4, 2011 at 2:26 AM

perempuan tak pandai masak boleh belajar dan benda kecil jeh tapi kalau laki tak boleh nak jadi imam untuk isteri dan anak-anak lagi parah.


jadi terima seadanya dan sama-sama belajar.

November 4, 2011 at 8:28 AM

menjadi bkn mncari!!



da kawin ni dan2 time tu gk pndai masak.cayalah

November 4, 2011 at 9:11 AM

salam.

carilah suami yg pandai masak.
thehehe.

pandai masak bukan nak hebat masak semua benda. cukuplah pandai masak lauk kegemaran suami.
errr, kan?

November 4, 2011 at 10:30 AM

http://ellnekimura.blogspot.com/2011/11/waqheh-tag-dan-kita-lihat-siapa-yang.html

dill,
kamu di tag

November 4, 2011 at 11:55 AM

selamat hari raya haji.

November 4, 2011 at 11:55 AM

Entri yang ringkas tak bermakna tak ada isi yang tegas.. ;)

November 4, 2011 at 12:30 PM

hye Dill !

sy pndai masak !

err

November 4, 2011 at 1:29 PM

boleh belajar :)

November 4, 2011 at 1:44 PM

jum main masak2, lama2 pandailah masak:)) ambil resepi bonda pun ok!

November 4, 2011 at 4:47 PM

masih boleh belajar
itukan ilmu dunia
yang menjadi keutamaan dalam sesebuah perkahwinan itu adalah agama.tanpa agama,hidup ini tidak lengkap tidak sempurna.dan bahagia itu juga kita cari berdasarkan agama juga,bukannya "kepandaian memasak"

=) kata kata dari sahabat kamu itu ada benarnya.orang kita biasa hidupnya di landasi dengan adat hingga kadang kala terlupa tentang ibadat.

November 4, 2011 at 4:58 PM

sllu perempuan yg akan di soal, "pndai masak ke x"

tp lelaki yg harus di soal "blh jadi imam ke x" ..

^_^

November 4, 2011 at 6:26 PM

sekarang kalau tak reti masak boleh pi kursus,macam-macam kursus disediakan,ayuh jom pi kelas masak, :)

November 4, 2011 at 9:30 PM

tak pandai boleh masak, kalau u tak boleh masak jugak.I jelah yang masakkan.



LALALALALALALALAL

November 4, 2011 at 11:52 PM

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

November 5, 2011 at 7:53 AM

perkahwinan itu sendiri penyelesai masalah kan ? =)

dill, salam eid al-Adha .

November 5, 2011 at 10:50 AM

aku pandai masak, sile masuk minang...

dush!

Pale aku kena terajang oleh kesayangan

hahaha

p/s : takleh nak bagi belon2 kat ko, nanti syg aku cut budget nak beli aiskrim T_T

November 5, 2011 at 2:26 PM

hoihhh masa aku buat entri kau plak yang tak . hermmmmm

November 5, 2011 at 6:15 PM

pmpn pndai masak sgt sexy di mata aku.. :P

Post a Comment