Friday, October 21, 2011

warna kaseh dan dill.

Baru-baru ini salah seorang kawan blogger aku, Siti Mashitah, dengan baik hatinya telah menjemput aku menulis dalam satu blog bernama Warna Kaseh. Ramai penulis lain turut sama menyumbang karya masing-masing.

Masih teringat salah satu pertanyaanku kepada Siti (aku panggil dia Siti. Comel kan?), 

: semua cerita cinta kah?
tak semestinya. cerita general. nak cerita pasal family, ala2 kontrol histeria pon boleh.
: haha. alamak. terkena plak

Aku teringat yang aku tidak beberapa tahu menulis cerita jiwang karat atau romantik. Jadi kena la tanya kan. ^^ Selalunya cerita rekaanku berakhir dengan tragedi. Hehe. 

Setakat ini aku sudah menyumbang dua buah cerita pendek. Kalau kawan-kawan hendak membaca ceritaku dan juga cerita-cerita penulis lain, bolehlah melawat blog Warna Kaseh selepas ini ya. 

Warna Kaseh juga menjadi platform atau medan pertamaku menulis cerpen romantik. Percubaan pertama orang kata. Tetapi bila aku baca semula hasil penulisanku, aku geleng kepala. Macam mana la aku boleh menulis cerita sebegitu. Tak romantik mana pun. Aduh.

Kawan-kawan juga boleh 'LIKE' page Warna Kaseh kat Mukabuku.


Bersama-sama mewarnai dunia kita.

Senang-senang lawatlah http://warnakaseh.blogspot.com

p/s: terima kasih team Warna Kaseh kerna memberi kepercayaan kepada dill untuk menulis di sana. ^^

22 comments

October 21, 2011 at 6:34 PM

ada seorang yg aku suka tulisan beliau di sana . tak ingat nama tapi kalau dia tulis , aku tahu itu dia .

oh ya dah check . mawar berduri . =)

October 21, 2011 at 6:46 PM

jat suka baca2 nih!nnt jat singgah.

October 21, 2011 at 6:47 PM

harus check nih.

thanks

October 21, 2011 at 6:49 PM

bila dill nak menulis buku plak...

October 21, 2011 at 6:51 PM

a very good platform kan..~ ^^
doakan cik Dill terus maju ke depan!~

October 21, 2011 at 7:05 PM

wah langkah pertama Dill untuk lebih berjaya dalam menghasilkan karya..moga berjaya Dill...

October 21, 2011 at 7:49 PM

wahh di invite. bestnye

October 21, 2011 at 8:17 PM

hihi..lau yang namenyer Siti memang comey..haha

bagus la dill jOin gak...ramai yg suka karya dill ..goodluck! :D

October 21, 2011 at 9:52 PM

tulis novel la :D

October 21, 2011 at 9:55 PM

aha, langkah pertama kira ok la tu ko dapat menulis walaupun ko baca tak jiwang mana. orang lain mungkin akan kata jiwang. uhu. nak baca la pasni

October 21, 2011 at 10:02 PM

tak nak invite aku ke? ~~sambil buat muka paling comel... hohoho...

October 22, 2011 at 2:11 AM

tula selalu buat cerita bunuh bunuh je kan.. bilanya nak buat cerita jiwang karat pulak..hahahaha

October 22, 2011 at 10:25 AM

nanti leh ar sy undang 'cikgu dill' jadi guest writer/editor untuk siri baru saya?

siri baru ini agak dark, edgy with lots of crazy people n tragedy of course

:D

October 22, 2011 at 12:44 PM

waaaaaa,hehee. bestnya :)

October 22, 2011 at 1:41 PM

wahh..mengasah dan menajamkan bakat nampaknya


sori lama tak ziarah

dillofa
October 22, 2011 at 2:10 PM

gud luck...

kite tak penah lupe doa untuk die, kite sentiasa akan support awak :)

October 22, 2011 at 3:19 PM

wah . ni nak singgah !

October 22, 2011 at 6:40 PM

Goodluck :)

October 22, 2011 at 8:37 PM

hahaha, mcam mana boleh tak tau dill tlih entry nih? haha. thanxs sbb dill join group warna kaseh jugak. :)

October 22, 2011 at 11:25 PM

wooo,

nasiblah aku tak reti menulis, kalau tak. kalau tak.


Sekian.

October 23, 2011 at 6:59 AM

wah! waaaaaaaaaahhhhhh!! memang berbakat terendam ni.. fiwitttt!!

*siapa sanggup makan kentang tu.. hoho!

October 23, 2011 at 8:02 PM

tahniah!
warna kasih :)
seronoknya orang minat menulis, mesti kaya bahasa kan ^^

Post a Comment