Friday, July 15, 2011

Yahoo Messenger Power User

Dill, macam mana boleh ada ikon mahkota kat sebelah nama kamu kat YM?

Weh, macam mana nak letak ikon crown tu kat YM?



Aku cuma beritahu ketika aku install YM kat komputer riba, ada keluar beberapa kotak windows bertanyakan tentang beberapa soalan mudah. Aku main jawab je, tidak amik port sangat. Lepas jawab semua soalan, terus ada ikon mahkota di sebelah nama aku. Aku masih buat tidak tahu lagi.

Baru-baru ini adik lelakiku bertanyakan perkara yang sama. Barulah aku sibuk-sibuk bertanya kepada Pacik Google tentang mahkota itu. Alkisahnya, ada nama khas untuk ikon itu, Power User.

Power User ni dipendekkan cerita seperti pengguna tegar Yahoo Messenger. Yahoo! menghadiahi pengguna-pengguna ini dengan beberapa kelebihan. Antaranya ikon Mahkota itu (ada ikon lain juga) dan priority diberikan kepada Power User jika mereka bertanyakan soalan kepada Yahoo!. Untuk maklumat tambahan sila taip Yahoo Messenger Power User di kotak carian ya. Aku malas mahu tampal info panjang berjela di sini. >.<  |pemalas|

Selama ini aku pengguna tegar Yahoo Messenger rupanya. Haha!

Adik lelaki: aik. nape teman tak dapat pun padahal teman selalu je on YM?

Aku: tak tau la weh~

6 comments

July 15, 2011 at 9:21 AM

saya pon takde gak...hi3, tahniah utk anda....

Anonymous
July 15, 2011 at 9:21 AM

wooo bestnya jadi king yaho...hehe

Segmen : Gadget Kesayanganku

July 15, 2011 at 10:29 AM

ooo... tak pernah ambil tahu...

July 15, 2011 at 11:33 AM

ptot la saye xdpt..
sbb saye sebulan skli je on ym..
kehkehkeh..
xdpt mahkota..

July 15, 2011 at 12:11 PM

lama gila KAMI tak guna YM ni, heee. :)

July 15, 2011 at 9:46 PM

jelosnya. nak mahkota tuh jugak!

Post a Comment