Wednesday, March 30, 2011

siapa bersiul pulak ni

Selepas menutup pintu peti ais, aku sibuk membasuh pinggan mangkuk di sinki. Tiba-tiba terdengar bunyi macam ada orang bersiul. Aku cuak juga. Tetapi buat-buat macho. Aku buat tidak tahu sahaja.

Beberapa kali aku terganggu dengan bunyi siulan itu. Bersahut-sahutan okei. Aku memang tidak selesa. Ah sudah. Siapa pula yang rajin bersiul ni. 

Setelah beberapa hari asyik dengar bunyi siulan, aku mula menyiasat. Periksa kabinet, bilik air, sebelah tv, bilik tidur, bawah tilam, tepi tingkap, bawah sinki dan sebagainya. Sambil-sambil tu aku buka-tutup peti ais sebab nak minum air sejuk. Best woo~ letih mencari, lepas tu teguk air sejuk.

Bunyi siulan lagi! Hah! Kat mana tu?!

Aku cepat-cepat cari. 

Cari punya cari, alkisah, peti ais yang bersiul. Bila tutup pintu je, terus berbunyi. Dua kali pula tu. Macam bersahut-sahutan. Aku yang cuak ni, gelak sendiri.

Hampeh.
amik dari Google

17 comments

March 30, 2011 at 11:46 PM

hahaha...igt ada peminat misteri.. ^^

March 30, 2011 at 11:56 PM

hahaha..sengal tau cik dill ni...
kasi minyak ckit kt pintu peti tu....hehehe..

March 31, 2011 at 12:12 AM

@Miss Shikio: haha! tak de maknenye

@mina: hahaha! nnt kite cari minyak. minyak masak, minyak sapi, minyak cap kapak~

March 31, 2011 at 12:34 AM

he he he... first time dgr peti ais bersiul woo...he he he .... buat macho yg tak tahan tu.... he he he

March 31, 2011 at 12:36 AM

scary okei.

bile lagi nak berlagak macho kan? haha!

March 31, 2011 at 3:57 AM

canggih tol peti tu.. hehee :P

March 31, 2011 at 7:17 AM

hahaha.....suspen jerk....

Anonymous
March 31, 2011 at 8:47 AM

Salam kenal..singgah dr blog Abg Ben..hihihi..cuak kan kalo tetiba dgr bunyi misteri ni..i pn dgn hubby pnh cuak sbb dgr bunyi misteri ni..hubby siap bc ayat2 quran..rupanya alarm tepon je..ntah bunyi apa ntah yg hubby set..
http://fitribintisenin.blogspot.com/

March 31, 2011 at 11:44 AM

beli kat mane peti ais 2?
nk jgk peti ais yg boleh b'siul..
keh3..

March 31, 2011 at 11:55 AM

ingatkan ada org minyak skodeng ikut tingkap.. hehe

March 31, 2011 at 1:57 PM

huhuhu..
da misteri da...
pandai peti ais tue kan...
:)
cuak kan?

March 31, 2011 at 2:51 PM

peti ais pun boleh bersiul ker?

March 31, 2011 at 3:11 PM

bawak2 le beli yg baru.. sampai eti sejuk pun tak tahan tengok miss dill..hehe..kat dapur mesti seksi nie..wahahhaha


hottest entry di blog khalis :
18sx pakaian zaman dulu dulu

Makna disebalik kata-kata seorang perempuan

March 31, 2011 at 6:39 PM

berhantu betul peti sejuk 2..
jaga2 nnt die mengilai pulak..

March 31, 2011 at 8:33 PM

miss dill masuk air..hahaha.
ingtkn mamat mane la nk ngorat~~~~

March 31, 2011 at 9:42 PM

@rafi: mmg canggih la~

@CtAja: kuang3x

@azroy: wuu~ tanak la mcm tu.

@fyna: mmg terlebih pandai. haha!

@nick: ni special punye

@khalis: eh, saye baru beli ni~

@nonie: kah kah kah!

April 2, 2011 at 6:50 PM

@iema: usah cakap mcm tu. takot woo

Post a Comment