Saturday, December 3, 2011

baju kurung

Senario yang biasa kita kaitkan dengan baju kurung.

# bulan Ramadhan.
# cikgu
# hari Jumaat - gadis-gadis pejabat jelita dan sopan
# kenduri kahwin
# macam-macam lagi lah. aku tak ingat. haha!

Tetapi sekarang ini bukan setakat baju kurung potongan biasa. Ada baju kurung moden, baju kurung Pahang, baju kurung Kedah, baju kurung Zubaidah (aku tak tau macam mana rupanya) dan pelbagai fesyen lain. 

Dari kecil aku dibiasakan dengan baju kurung potongan biasa. Nampak lebih elok, kata Emak. Kebanyakan baju kurung aku mengikut ukuran baju kurung adik perempuanku. Dia sedikit besar daripadaku. Jadi baju kurungku besar daripada tuannya. Tenggelam dalam baju kurung. Haha! Keadaan berlarutan hingga aku melanjutkan pelajaran ke Taman Ilmu dan Budi.

Cuma sekarang ini Emak sering mencadangkan aku memakai baju kurung moden. Awal-awal dulu aku tidak tahu macam mana rupanya. Emak suruh tempah dan cuba sendiri. Aku tak biasa dengan baju kurung moden. Haha! Mungkin kerna aku tidak cukup moden. Old Skool.

Banyak sangat aku membebel, padahal nak tunjuk baju kurung je pun. ^__^

Ayah belikan kain dari Indonesia. Thanks Dad :)

Okei, ni aku pilih sendiri. biasa-biasa je

betapa misterinya seni
seperti misterinya jiwa manusia
kadang-kadang usah cuba dirungkai misteri itu
biar masa tentukan semua.

29 comments

December 3, 2011 at 3:27 PM

Akak pulak lebih banyak kurung moden dari baju kurung..kalau 10 tahun lepas boleh dikira dgn jari baju kurung..skrg ni dah menjelang tua banyak lah baju kurung..hehehe

December 3, 2011 at 3:47 PM

abang nak baju melayu ada corak macam banju kurung boleh?

thanks dill. kihkih

December 3, 2011 at 4:01 PM

haha. baju kurung. dah jarang pakai sekarang sejak keje site ni. tp so sweet baju kurung

December 3, 2011 at 5:26 PM

baju kurung & sy x dpt dipisahkan, lagi2 kat kg~ ;p

December 3, 2011 at 5:52 PM

aku bekenan dengan baju yang bawah.nampak lembut.hehe

December 3, 2011 at 6:22 PM

baju kurung biasa ohsemmmm.. heheh..

December 3, 2011 at 6:54 PM

aku suka tengok awek pakai baju kurung cotton.

comel gila.

orlando ahmad
December 3, 2011 at 9:26 PM

gua nak pinjam satu, boleh?

December 3, 2011 at 10:57 PM

baju kurung best woo,ayu je

December 4, 2011 at 12:26 AM

sweet laa kalu pkai bju kurung.. hehe :)

December 4, 2011 at 1:58 AM

i rajin pakai baju kurung tahu? ^^

December 4, 2011 at 10:16 AM

perempuan nampak ayu bila berbaju kurung

December 4, 2011 at 11:08 AM

pakai baju kurung lebih sopan...sy suka tgk orang berbaju kurung hehehe

December 4, 2011 at 3:28 PM

aku xpenah pakai bju kurung.. kenapa eeh. hehe

jom baca kejap=0
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

December 4, 2011 at 9:01 PM

hehe baju kurung? pasti teserlah keayuan si gadis yg memakainya .. sopan! :) luv it ..

December 4, 2011 at 9:36 PM

orang Melayu, pakai baju kurung makin ayu.. :-)

December 4, 2011 at 10:59 PM

pakai baju kurung memang lebih selesa (:

December 5, 2011 at 12:58 AM

budak skolah pon pakai baju kurung laaa hahhaha... wen = cikgu. memang pakai baju kurung hee. dan semuanya potongan biasa. x larat la yg potong sana sini hehe

December 5, 2011 at 9:55 AM

Dill, cantik corak baju 1st.
saya pergi keja pakai baju kurung ori, tak reti pesen-pesen

December 5, 2011 at 11:09 AM

cantek2 la bju kurung tuh..

December 5, 2011 at 12:30 PM

baju kurung second tu comel

:D

suka water-colour effect

December 5, 2011 at 12:32 PM

nak tengok cik dill berbaju kurung boleh?

December 5, 2011 at 1:02 PM

sama request dgn TK

nak tgk dil berbj kurung

plis. plis.

December 5, 2011 at 2:44 PM

Suka bj kurung.simple dan nampak lebih sopan

December 5, 2011 at 5:27 PM

dill pndai pilih..cntik corak tu! ^_^

December 5, 2011 at 6:41 PM

org kje government selalu la pki bju kurung ni.klu kje site mmg pki boot je la..hahaha

December 5, 2011 at 7:31 PM

ira pnya baju kurung biasa sm byk dgn baju korung moden kot..hee

banyak bj kurung sbb kena pakai hari2 nanti..:)

pss : xpernah dgr baju kurung zubaidah..;p

December 5, 2011 at 7:53 PM

salam kenal..

kalau dulu akak suka sangat baju kurung tulang belut. lama2 suka kurung modern je..hee

December 5, 2011 at 10:59 PM

mcm mana baju kurung moden tu.. baju kurung high-tech ke..? :P

Post a Comment