Saturday, December 10, 2011

menghargai

Angin sepoi-sepoi bahasa petang itu. Menyapa lembut pipi Orlando yang sedang berehat berbantalkan lengan atas bangku berdekatan rumahnya. Mata Orlando memandang jauh sawah padi terbentang luas di hadapan rumahnya. Hijau kekuningan.

Sudah seminggu Orlando tidak ketemu Dill. Cuti sekolah ni Dill balik kampung kat utara. Tak de orang nak teman Orlando buat kerja sekolah. Sekejap-sekejap Orlando rasa kehilangan. Namun cepat-cepat dia buang perasaan itu. 

"Lepak ngan Qaisarah lagi masyuk~" katanya perlahan.

Petang esoknya Orlando masih lagi merenung sawah padi. Masih hijau kekuningan. Masih tanpa Dill. Kosong. Orlando leka hingga tidak sedar satu susuk tubuh menghampiri.

"Kamu, buat ape sorang-sorang kat sini?"

Orlando kerut dahi. Macam pernah dengar suara itu. Dia menoleh ke belakang dan melihat Dill sedang tersengih-sengih memandangnya.

"Eh! Lu dah balik? Gua ingatkan dah tanak balik sini," tanya Orlando.

Dill tergelak kecil. "Takkan nak tinggalkan kamu sorang-sorang kat sini. Nanti bau kamu sama macam Qaisarah. Hihi"

"Apahal datang jumpa Gua ni? Lu jangan jawab Lu rindu. Gua lesing Lu nanti," kata Orlando tanpa melihat wajah Dill. Matanya dialihkan semula ke arah sawah padi.

"Kite nak kasi kamu gula-gula ni je. Terima kasih sebab jadi kawan kite. Sungguh."

Dill meletakkan gula-gula berbentuk lolipop itu di sebelah Orlando. "Kite suke sangat-sangat kamu jadi kawan kite. Kite balik dulu tau. Tata!"  Dill berlari meninggalkan Orlando. Dia sempat lagi melambai sebelum hilang di sebalik celahan pokok rambai.


Orlando mengambil lolipop itu dan merenungnya. "Gua rindu Lu, Dill"

43 comments

December 10, 2011 at 11:49 AM

dill ada pape ke ngn orlando??
nak gosip ngn noni ni..
hihi

December 10, 2011 at 11:50 AM

;-)

December 10, 2011 at 11:51 AM

ouh...tacing..tacing~

December 10, 2011 at 11:58 AM

nak lolipop orlando hihi

December 10, 2011 at 12:51 PM

comel le cikgu dill + ustaz romeo ni

;-)p

December 10, 2011 at 1:18 PM

saling merindu ke ni?

ehem!

December 10, 2011 at 1:37 PM

weeewiittt,

untunglah ada orang rindu. tium itit muaahhhxx.



LALALALALALLALA

December 10, 2011 at 1:38 PM

:)akhirnya..tahniah dill.

December 10, 2011 at 2:13 PM

wewittttt dill!!

ada pape ke ni?kekekkee ;p

December 10, 2011 at 3:18 PM

aisehh ;)

addin rindu Dill. hihi

December 10, 2011 at 3:29 PM

lollipop ! comel nyee cite nie ! kekeke ~

December 10, 2011 at 3:32 PM

eerr ada lolipop lebih tak?? hihi pape pun sweet entry :)

December 10, 2011 at 7:48 PM

haha... untung laaahh...

December 10, 2011 at 8:19 PM

dill..
comell..
hehe..
lollipop itu buat saya teringat ex-boipren oh..
haha!!

December 10, 2011 at 9:44 PM

kat chemay taknak kasi ke lolipop serupa itu?
:)

December 10, 2011 at 10:56 PM

Dill memahami Orlando .. ^_^

December 10, 2011 at 11:52 PM

auwww..so sweet:)

December 11, 2011 at 12:31 AM

beshnya karangan:D

kena g blog qaısarah gak nıh

December 11, 2011 at 12:33 AM

orlando yg mana satu ni?

Orlando Bloom kah?

hehehehe

December 11, 2011 at 7:40 AM

maka kembang-kempislah si Olando celop tu, tika dan saat ini.. hoho! (>.<)

December 11, 2011 at 10:09 AM

tiap kali jumpa pagi gula gula.. kencing manis pulak si orlando tu nnt... hehe

December 11, 2011 at 11:00 AM

sayu nelly baca .. terasa sweet pun ada .. tacink gila pun ada !!

December 11, 2011 at 12:48 PM

haaaaa ke mana ilangnya DIll?? hihih

December 11, 2011 at 4:07 PM

hye dah lama tak BW
:)

ala, olando ni konon2 kental pulak..grr

cakap je la rindu..

December 11, 2011 at 6:08 PM

buat aku terkenang kisah pelangi dan badut yang zoul karang..


rindu

December 11, 2011 at 8:04 PM

dill..adakah..????
wow..suwittt.hehehe
nk berdiskusi ngn iema jp.^_^

December 11, 2011 at 8:08 PM

mmg cute la dil n orlando..hè..xngaku plak si orlando ni rindu kt Dil..nsb baìk dil fham bg lolipop.hee.moga korang bhagia..

December 11, 2011 at 9:46 PM

ceh ceh ceh itu dia cinta lolipop pop.. macam dalam filem pulak..
bte, apa maksud "gua lesing lu nanti"?.. bm aku lapan dowh..

December 11, 2011 at 11:29 PM

wah. ehem ehem, ada apa2 ke ni. hehe :)

December 12, 2011 at 1:38 AM

aceceeee...

ok ini pun suweet jugak ^^

December 12, 2011 at 2:08 AM

comel dan manis! ;)

December 12, 2011 at 9:01 AM

wei :P

December 12, 2011 at 11:21 AM

smoga berbahagia dill n orlando! hehe as sweet as the lollipop! ^^

December 12, 2011 at 11:53 AM

ehemmm2.. ni mesti tengah rindu-rinduan ni.. :p

December 12, 2011 at 1:38 PM

sweet nye dill . malu2 . orlando pun boleh tahan sweetnye : )

December 12, 2011 at 1:42 PM

haha..semoga berbahagia selalu..:)

December 12, 2011 at 3:32 PM

rindu kamu jugaaa....larikkk..

December 12, 2011 at 3:47 PM

sangat sesuai.hehe

December 12, 2011 at 6:14 PM

ehem ehem hihihi


Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

December 12, 2011 at 7:37 PM

comelnya cerita ni, tetiba rasa nak berangan pulak ;)

December 12, 2011 at 8:01 PM

asyik cerita orlando je... jeles!

December 12, 2011 at 9:50 PM

wah da ada calon. cepat laaa.. aku akan buatkan ko sejambak bunga kalau ko kawen hehe... Congrats my pren.

December 13, 2011 at 7:35 PM

untunglah orlando, dapat lolipop. hehehe :)

Post a Comment