Wednesday, February 16, 2011

aku, murid dan kek cawan

Hari ini ada Program Pelancaran NILAM (NAdi ILmu Amalan Membaca) di sekolah. Aku telah melatih lima orang anak muridku untuk lakonan pendek. Tidaklah segah mana namun aku bangga dengan mereka. Keberanian, kesungguhan dan kecomelan mereka memang mengkagumkan.

empat daripada lima pelakon terkenal :)


Gambar ini aku ambil tika mereka sedang berlatih dialog masing-masing. Mempromosi amalan membaca. Menurut laporan dalam akhbar Utusan, statistik menunjukkan secara purata rakyat Malaysia hanya membaca dua buah buku setahun. Salah satu langkah untuk mempromosikan amalan membaca adalah melalui sekolah menerusi Program NILAM. Jadi apa kata kita jadikan membaca ni salah satu rutin dalam kehidupan. Seronok tau kalau tahu banyak perkara :)

Ilmu itu seluas lautan. Kita tidak tahu di mana penghujungnya. Jadi, mari membaca, ya!

Salah seorang dari pelakon terkenal telah memberikan kek cokelat kepadaku. Aku masih belum rasa kek cokelat tu. Baru rasa kek cawan yang warna kuning. Sedap, okay! Kek cawan kuning bertulisan huruf H diberi oleh anak murid darjah 3. Sebelum ni pun dia pernah beri kek cawan juga. Rajin sungguh ibunya. Terima kasih banyak-banyak. Aku garang bukan untuk suka-suka. Aku ingin lihat kamu berjaya. Aku sentiasa mendoakan kalian.

These little cakes look delicious, aite!

Kamu pernah makan kek cawan yang masyuk? Jom kongsi cerita kek cawan! Haha! Ni pun boleh jadi bahan cerita ye? Tak kisah la...

4 comments

February 17, 2011 at 3:26 AM

wa! siap dapat kek plak! sedapnyer

February 17, 2011 at 3:32 PM

@nick irfan: memang sedap! :)



Miss Dill^^

February 17, 2011 at 10:25 PM

cikgu garang.....ayoookkk...
garang2 pun dpt kek....hehehe...


nk ckit...

February 17, 2011 at 10:53 PM

@kurekure: jom kongsi! mmg masyuk woo!


Miss Dill^^

Post a Comment