Sunday, February 27, 2011

apa kamu fikirkan selepas membaca entri ini?

Aku terpisat-pisat memikirkan apa yang ingin aku tulis pada hari ini. Apa kata aku kongsikan bersama pengalaman aku yang tidak seberapa ini.

Situasi 1 - gerai menjual pisang goreng
Aku dan emakku singgah sekejap di gerai makcik menjual pisang goreng tepi jalan. Sedang emakku memesan pisang goreng, makcik tu dengan ramah menegur kami.

Makcik: Baru balik sekolah ke dik?
Aku: (tersengih-sengih macam kerang busuk)
Emak: Dia dah habis sekolah dah. Dah umur 20+ ni.

Makcik tu tengok aku. senyum. aku sambung sengih.

Situasi 2 - kedai gunting rambut
Kami selalu singgah kedai nyonya ni untuk gunting rambut. Die je tau macam mana hendak menggodek kepala aku dan adikku.

Nyonya: Ni umur berapa? 15 ka?
Aku: err..
Emak: Dia sudah tua. Sudah habis sekolah.

Nyonya senyum. aku sengih lagi.

Situasi 3 - kedai minuman nutrisi 1,2,3
Aku menemani ayahku. Dia mahu minum minuman tersebut. Dia sedang syok bersembang dengan seorang pelanggan lain. Aku duduk sedikit jauh dari mereka.

Pakcik: Tu anak ke? Sekolah kat mane?
Ayah: Oh, die dah habis sekolah. Die mengajar.

Pakcik tu terus tengok aku. Aku membalas pandangannya tanpa fikir apa-apa. blur~

Situasi 4 - kedai makan.
Tengahari tu kami ambil keputusan untuk memasak di kedai makan. Tengah syok-syok pilih lauk, akak kedai  makan tu ramah bersembang.

Akak: ni baru habis sekolah ke? tanak cari kerja part time?

Sebelum sempat aku menjawab, laju je emak aku jawabkan.

Emak: dia dah kerja. baru je lagi.
Aku sengih. 


Kesimpulannya, emakku memang rajin jawabkan soalan bagi pihak aku. Terima kasih emak. I love you!


Situasi 5 - sekolah
baru-baru ini aku melatih murid-murid tahun 6 untuk lakonan pendek. petangnya aku minta mereka datang ke sekolah. aku tunggu dan tunggu. tapi seorang pun tak de. akhirnya, dari jauh aku nampak kelibat mereka.

Murid 1: Eh, cikgu ke? Saye ingatkan budak sekolah mana tadi.

kurang asam punye budak!

Situasi 6 - sekolah
Menunggu murid-murid tahun 6. hari lain. nampak kereta myvi. Murid 2 turun.

Murid 2: cikgu, tadi mak saye tanye, tu cikgu ke. mak saye kate, keciknye...
Aku: aduh...

16 comments

February 27, 2011 at 8:28 PM

hahaha...nk kata cikk dill ni awet muda la...kihkihkih...


lawak la...takpe2....nnti kalo duduk ngan anak2 murid....mesti org kata budak sek jgk...hahaha....


baik mak cikk dill..hehehehe...

jahat mina kan....hihihi...

February 27, 2011 at 8:31 PM

aduh. hari tu budak2 tu dah ingat saye ni budak skolah. naye je!


Miss Dill^^

February 27, 2011 at 8:34 PM

oo.. awet mude ye..
hihikk

February 27, 2011 at 8:37 PM

adik dill, eh silap kak dill
awet muda ka?
hahaha, makin muda la lepas ni duk asyik sengih je memanjang bila org ckp sekolah lagi,kah3

February 27, 2011 at 8:38 PM

@cik ezy: haha! tak de maknenye. dah banyak kedut2 ni.


Miss Dill^^

February 27, 2011 at 8:42 PM

@penaberkala: macam budak2. tak matured la maknenye. padahal dah tua bangka :(


Miss Dill^^

February 27, 2011 at 9:12 PM

sian awk... tp xpe la awek muda... msti comel ni... lalala

February 27, 2011 at 9:17 PM

@nick: tak comel. comot ada...


Miss Dill^^

February 27, 2011 at 9:56 PM

apa yang anis fikir ..
emm
anis tgh fikir , agak2 antara kita berdua sapa la yg lg tinggi
( tak yah la g tau tinggi dill bpe . hahaaaa )

February 27, 2011 at 9:59 PM

@anis: ala, tau la anis kecil molek. comel2 gitu. :)


Miss Dill^^

February 28, 2011 at 12:54 AM

he he he.... tak tau nak ckp apa he he he.... ok la tu, dari org kata laaaa muka mcm berumur nampak dah tua tp budak lg tu...he he.... he he he... slalu minum air suam kot ...awet muda tu...

p/s mcm aku gak kot rupa tak ngam umur...he he he he ....bole ke...he he

February 28, 2011 at 6:31 AM

@Mr Iz: kadang2 mmg best. masalahnye, bile dah jadi mcm tu, orang tak amik serius ape yang kite kate. yelah, dah die ingat kite budak2. adeh


Miss Dill^^

February 28, 2011 at 3:07 PM

huhuuu...miss dill x mau tu awek muda ka..mai bg kat along meh..org tgk along mcm abah anak 2...huuuu...aku masih bujang muda tak berapa remaja...huhuuu...

February 28, 2011 at 3:13 PM

@along: ah,amik sket aura budak2 saye. hihi


Miss Dill^^

March 1, 2011 at 5:41 AM

adk skola mne dik???
:P
juz joking...

March 1, 2011 at 6:41 AM

@kakipanjang: kite skolah kat KL. ahaks


Miss Dill^^

Post a Comment