Sunday, February 13, 2011

jalan-jalan melihat alam

Semalam keluar dengan kawan. Bukan pergi enjoy bagai nak rak. Tetapi ada banyak hal yang perlu diselesaikan. Bingkai cermin mata patah. Allah. Memang merabakkan poketku dah sudah sedia parah ini. Bingkai cermin mata sekarang mana ada yang murah-murah. Semua main ratus je. Menggeletar tangan semasa duit bertukar tangan. Dugaan awal bulan.

Aku memang suka membuat lawatan sosial ke kedai buku. Kalau orang lain gila membeli belah tas tangan, kasut, baju etc, aku gila membeli belah di bahagian alat tulis. Pantang nampak benda yang comel-comel. Mula la teringin hendak beli. Berusaha dengan sedaya upaya untuk tidak membelanjakan duit ke atas barang yang bukan keperluan. Biarlah sampai termimpi-mimpi pun. Asalkan duit tak terbang ke sana sini. 

Semasa di BB Plaza, ada tarian singa. Sangat comel! Dung dung cang! Dung dung cang! Aku dan kawanku memang bersemangat melihat singa tu menggoyangkan kepalanya. Teringin nak pergi dekat-dekat. Tetapi orang ramai sangat. Agak kecewa. Singa tu masuk kedai Levi's. Lepas tu pusing-pusing kat kedai berdekatan. Dung dung cang! Dung dung cang! Gendang pun kena ikut sekali la. Hehe!

Sekali sekala meluangkan masa bersama kawan-kawan di hari minggu memang seronok. Merehatkan minda setelah lima hari bertungkus-lumus bekerja. Kalau keluar ramai-ramai lagi masyuk. Tetapi masing-masing dah duduk jauh. Ada komitmen sendiri. Yang dah kahwin tu, memang aku tak kacau dah. Segan.

Bagaimana dengan hari minggu kamu? Masyuk tak?

model cermin mata.

6 comments

February 13, 2011 at 10:26 PM

tak ajak Fairy pun :(

February 13, 2011 at 10:36 PM

I am so sorry. Maybe next time ya?

February 13, 2011 at 11:29 PM

time dompet bocor kes macam ni mmg sakit
awal bulan takpe, klu kena tgh/akhir bulan mmg pokai la

February 13, 2011 at 11:32 PM

@penaberkala: err...ni dah kire tgh bulan ni :'(


Miss Dill^^

February 14, 2011 at 3:28 PM

ari minggu sy memeng masyuk...sal g jaga kedai laksa...heeee...

February 14, 2011 at 5:09 PM

@alongizhamhadi: jaga kedai laksa? sangat masyuk ok! laksa sedap!


Miss Dill^^

Post a Comment