Thursday, February 3, 2011

corat-coret blog lama

Teringat enam tahun lepas ada menulis blog di Friendster. Bila baca balik, gelak sendiri. Cara penulisan yang berbeza (sekarang lebih skema), dengan singkatan perkataan yang hanya wujud dalam sistem pesanan ringkas, titik dot dot dot yang banyak dan macam-macam lagi lah. Cuma sekarang ini lebih selesa menulis begini. Biarlah orang kata Miss Dill ni skema. Tetapi rasanya, tidaklah terlalu skema. Masih ada selitan perkataan yang biasa digunapakai dalam percakapan. 

Selepas menulis di Friendster, terlintas untuk menukar ke domain baru - blogspot. Semuanya gara-gara terpengaruh dengan kawan yang waktu itu bersemangat waja menulis di blogspot. Kala itu, masing-masing belum terikat dengan apa jua komitmen serius selain belajar. Menghabiskan masa terluang di makmal komputer. Yelah, masing-masing tiada komputer dan internet. Selepas habis belajar, masih ada yang rajin mengemaskini blog. Cuma tidak sekerap dahulu. Aku pun sama seperti itu. Ada komitmen lain yang perlu dipenuhi selain menulis di sini. Seperti yang aku pernah katakan sebelum ini, aku hanya menulis bila aku terasa ingin menulis. Aku tidak mahu menulis entah apa-apa di sini tika kekeringan idea. Nanti aku mula merepek yang bukan-bukan. Penulis amatur yang pemalas. Haha!

Terima kasih kepada yang sudi follow blog picisan ini. Aku sangat-sangat menghargainya. Salam perkenalan ya.

Aku juga ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan 

Selamat Tahun Baru Cina!

kepada semua rakyat Malaysia yang beragama Buddha tidak kira di mana jua anda berada :)

Tahun Arnab. Memang binatang comel~



7 comments

February 3, 2011 at 1:32 AM

dulu zaman berfriendster nonie malu nk menulis..rsa segan kalau orng bce..heehehe.budak2 lagi :)
p/s:nonie bru tau miss dill ni cikgu!!!iihihih.nonie dpt kwn ngn cikgu :)

February 3, 2011 at 1:37 AM

hihi. tak yah panggil cikgu. segan. panggil yang sedia ade sudeh. :)


Miss Dill^^

February 3, 2011 at 1:41 AM

heeehe..d lma ke jd cikgu?

February 3, 2011 at 2:00 AM

kong xi..haha

February 3, 2011 at 2:08 AM

nonie: baru je lagi. banyak kene blaja ni ^^

hiro: gong xi :)

February 3, 2011 at 5:47 PM

Bloging ..tulis anything but don't about privat part.. You may try to visit Batam Island from Singapore

February 3, 2011 at 9:34 PM

I don't write everything about my life. In this blog, I only write what I want to share with other people. I need privacy too.

Post a Comment