Monday, February 28, 2011

rumah aku ada disko tau!

Apa yang kamu fikir bila aku tulis pasal disko ha? Hehe. Adakah aku telah membuka sebuah disko dalam rumahku? Oh, tidak mungkin!

Semalam, pabila malam menjelma, aku pun dengan senang hati menekan suis lampu bilik. Bilik aku kejap terang, kejap gelap. Ah sudah! Kenapa pula dengan lampu bilik ni. Aku tengok lampu. Lip lap lip lap. Sudah jadi macam lampu disko pula. Mesti starter lampu rosak. Aduh. Bila sudah sampai rumah, baru semuanya hendak rosak. Hari sebelumnya, nampak okay je. Memang dugaan dunia betul. Aku tidak boleh menyiapkan kerja (konon), kerana pencahayaan tidak mencukupi. Lampu di ruang tamu pula malap. Tuan rumah ni letak lampu kalimatang versi junior. Kecil cenonet lampunya. Ditambah pula dengan dinding ruang tamu berwarna biru. Memang terbaik la! Bertambah rabun aku dibuatnya.

Nampaknya perlu cari alternatif, bagaimana hendak membeli starter lampu. Susah betul bila tidak ada kenderaan sendiri. Hujung minggu ni kena keluar la nampaknya. 

Misi: pemburuan starter lampu! 


kurang asam punye starter!

15 comments

February 28, 2011 at 4:07 PM

alolo...ciannye...beli online la cik dill..kihkihkih...


sebulan bru smpai..amik kat dlm kelas je...kn byk..heeee

February 28, 2011 at 5:13 PM

kalau lampu kat kelas tu rendah, dah lame saye amik. ni tinggi sangat. haha!


Miss Dill^^

February 28, 2011 at 6:15 PM

tukar ke lampu Direct !!!

i dah xsuka lampu jenis disco ni...

February 28, 2011 at 6:18 PM

err..tak de transport nak g bli starter la aiman. kene tunggu weekend.

February 28, 2011 at 6:19 PM

kah3, kesian
lip lap lip lap la jawabnya

February 28, 2011 at 6:21 PM

tu la pasal. sakit kepala bile jadi gitu.


Miss Dill^^

February 28, 2011 at 6:52 PM

hehehe...ok...ngt betul2 disko....
sabar erk....
tuan rumah nie..bagi lampu kecik...nape xbagi support light terus..hehehe

February 28, 2011 at 6:57 PM

mek oiii..ni bkn kes starter la..tu batang kalimantang tu..nmpak yg hujung tu dh hitam..tukaQ hat tu ja..konfem line clear pnya..( otai mula riak...hahahaaa.. )

p/s: kalo dh time mood malas melanda semua benda lh jd alasan...heeee...

February 28, 2011 at 8:11 PM

tak pun kn...cik dill ketuk dgn penyapu starter tu....heee....


elok kot rasanye...

February 28, 2011 at 9:33 PM

ala cara mudah tu...resepinye...ko amik je starter lampu lain yg ok punye la... yang ada kat umah ko... masuk kan pastu dah nyala cabut balik starter tu pasang balik dkt lampu yg amik mula mula td.... mesti ok... tp jg off lampu yg tak da starter..kalau tak kena mula balik la...he he

February 28, 2011 at 11:56 PM

@Farhan: tu la pasal. elok kasi spotlight je. ahaks

@along: yeke? meh la tolong perbaiki. saye setia menunggu. hihi :)

@mina: dah cube dah. tak mau :(

@Mr Iz: lampu2 lain sangat tinggi. saye ni katik je. huhu

Miss Dill^^

March 1, 2011 at 12:20 AM

kalau tgk lampu tu macam lampu yang kiok, buka starter...
cara paling senang, ambik mana2 starter kat lampu lain.dan pasang kat starter yang lip lap tu..kalau masih lip lap, maka lampu tulah yang memang nak disko..bukan starter,tapi kalau lampu boleh pasang...then starter tu bolehlah ditukar jadi laster.

March 1, 2011 at 6:43 AM

@jomsantaisekejap: maknanya saye kene ade starter dulu kan. masalahnye, lampu-lampu kat umah ni tinggi2. saye tak de tangga. jadi, kene beli starter & test dulu. huhu.


Miss Dill^^

March 1, 2011 at 2:46 PM

mintak la jiran2 yg kanteng membantu..takkan takde?

March 1, 2011 at 2:50 PM

@khalis: err..tak biase ngan kawasan sini.


Miss Dill^^

Post a Comment