Tuesday, March 1, 2011

lampu oh lampu!

Kesinambungan dari kisah lampu disko. 

Aku menghantar pesanan ringkas kepada ayahku. Menceritakan tentang lampu bilikku yang lip lap lip lap.

"Ayah, lampu kalimantang kat bilik tdo ni dah lip lap lip lap. Tak tau la starter yg rosak @ lampu tu"

Baru hendak melelapkan mata, telefonku bergegar.

"Beli starter baru. Kalau tak mau juga tukar kalimantang baru. Jangan lupa tutop suis dulu"

Jadi, perlu menggodek-godek sendiri. Masalahnya, aku tidak cukup tinggi hendak mengambil starter dari lampu lain. Ayah, tolonglah anakmu ini!

uwaaa... :'(



Buat kawan-kawan yang setia memberikan cadangan dan nasihat, terima kasih banyak-banyak. Aku akan cuba usahakan sesuatu. Kamu semua memang terbaik la!

19 comments

March 1, 2011 at 8:29 AM

lampu kt bilik air saya pun liplap2...
lampu sokmo terbakar.....
kena tukar starter gak la ni....

March 1, 2011 at 8:44 AM

hehehe...cik dill...


mina nmpk mcm lampu tu dh belang hitam...tukar lmpunye ek...

tutup suis..nnti cik dill try buka slow2...ekk.ekk...

xmau sedih2...heee...

March 1, 2011 at 11:51 AM

alah tutup je lampu tu takyah pakai lampu. hehe ;P

March 1, 2011 at 1:41 PM

miss dill..cheQ pernah degaQ tak ciptaan manusia yg bnama tangga..lain la kalo dill dpt "melompat lebih tinggi" ( dah mcm tajuk lagu sella on 7 plak..hee...)

March 1, 2011 at 2:03 PM

@iema: kene check tu. susah kan kalo asik terbakar

@mina: tu lah, alongizhamhadi pun suh tuka lampu. kene bli lampu dulu. huhu

@khrlhsym: pastu mengong sorang2 dlm gelap. haha!

@along: encek along, kalau kat kg, mmg ade tangga. tapi kat umah sewa yang tak berape nak lengkap ni, tangga mmg tak wujud. cis!

Miss Dill^^

March 1, 2011 at 2:45 PM

ayah miss dill yang miss dill berdikari..hehe..tapi lupe tinggi tak cukup la plakk..

March 1, 2011 at 2:49 PM

@khalis: khalis lah tolong saye. bleh bleh? (buat muke kesian)


Miss Dill^^

March 1, 2011 at 3:53 PM

panjat kerusi~ :)

March 1, 2011 at 4:24 PM

@rubi: adeh. sebelum operasi memanjat, lampu/starter nye kene ade dulu. huhu


Miss Dill^^

March 1, 2011 at 5:29 PM

u duduk rumah sewa ke?..
pggl je tuan rumah..
hehe
:)

March 1, 2011 at 6:01 PM

@naddy: a'ah. tuan rumah, nun kat rawang. makcik tu konfem2 tak pedulik. haha!

Miss Dill^^

March 1, 2011 at 6:53 PM

Maslahnya kat sini x cukup tinggi..so minumlah susu anlene banyak2..huahaha!

March 1, 2011 at 7:13 PM

@amy:anlene utk tulang reput ye. tett!

haha!


Miss Dill^^

March 1, 2011 at 8:01 PM

aku rasa ko kena tukar mentol skali ..pasal lampu tu dah mc tebakar je pasal nampak hitam... kira satu set mentol dgn starter...he he he.... tak pun kalau malas pakai lilin je...he he he... ko try la jd spiderwomen...he he he

March 1, 2011 at 8:17 PM

@Mr Iz: tu lah. nanti saye bli 1 set. Mr Iz la jadi spiderman. saye tunggu. lalala~


Miss Dill^^

March 1, 2011 at 9:32 PM

cuba cari kat dalam kabinet dapur kalau2 ada teko lama. Kemudian basuh teko tu dan lap dengan kering supaya tak ada habuk yang melekat...
Kemudian cuba Dill gosok perlahan2 dalam 30 minit...kena tunggu dengan sabar tau.. kemudian perhatikan, ada tak jin keluar nak tolong Dill...

Salam santai dan keep in touch :-)

March 1, 2011 at 9:35 PM

@jomsantaisekejap: cis! sile sedekah teko lama awak! haha!

Miss Dill^^

March 1, 2011 at 11:06 PM

Sementara liplap tuh, bolehla headbanging jap.. Kasik kua itu stress sumer! haha.. ;o)

March 1, 2011 at 11:18 PM

haha! headbanging, lelame kepala pun tercabut.

Post a Comment