Monday, March 14, 2011

Japan: Nuclear Meltdown

I am speechless when I read about the nuclear meltdown in Japan. It was reported that more than 10 000 people have been killed by the monstrous tsunami. In addition to that, Japan needs to overcome the threat from the nuclear radiation.  Oh how I wish everybody is safe. No more dead body please. It hurts me every time they found a body. 

A quote taken from Yahoo! News. 
"I would like to believe that there still are survivors," said Masaru Kudo, a soldier dispatched to Rikuzentakata.

The officials said that 22 people have confirmed to have suffered from the radiation contamination and up to 190 people may have been exposed.

Please. Please. No more dead bodies. Let's hope there are still survivors out there. They are waiting for the rescuers. 

Hope. It is a way to enlighten our heart. Do not give up. May the force be with you.

12 comments

March 14, 2011 at 10:40 AM

dah ramai kena radiasi...
ya allah...bala....bala...

March 14, 2011 at 10:44 AM

dugaan Allah.

March 14, 2011 at 12:46 PM

Yerlah ada ikut juger berita pasal neh..kesian derang,risau gak pasal Radiasi neh..Dugaan Allah.

March 14, 2011 at 12:55 PM

bila mereka bersedia dengan gempa bumi..bangunan yg mampu menahan gegaran.. Allah uji dengan Tsunami..

March 14, 2011 at 1:11 PM

masyaALLAH...seramnyaaa.kte doakn sume slmt ya kak dila

kak,tkr template ya?huhu

March 14, 2011 at 1:27 PM

bnyak betul dugaan menimpa jepun...
harap2 jepun amek iktibar...

March 14, 2011 at 1:30 PM

subhanallah..
mcm2 dugann skrg kn...

petunjuk...

March 14, 2011 at 1:54 PM

@Che NamNam: tulah. radiasi sangat berbahaya. arap2 tak de korban radiasi lepas ni

@khalis: ujian Allah datang dalam macam2 cara, kan

@elly: yeap. kite arap sumenye akan okay. ni template yang aritu la. elly tak ingat dah kot

@iema: pasti diorang akan jadikan teladan. harap2 mcm tu la

@cik hani: bumi dah nazak sbenanye.

March 14, 2011 at 3:42 PM

setiap perkara ada hikmahnya, walaupun jepun sebuah negara maju yang mempunyai alat untuk mengesan tsunami, namun masih juga tidak bersedia...
tiada yang dapat menghalang kuasa alam, kuasa Allah...
so, kita doakan agar mereka selamat dan begitu jugak kita kerana hari ini hari mereka, hari kita?

March 14, 2011 at 3:46 PM

subhanallah. mereka sudah terima bahagian mereka di dunia. kite ni tak tau la lagi mcm mane. moga dipelihara oleh Allah hendaknya.

March 14, 2011 at 4:37 PM

kesian diorang...

Post a Comment