Saturday, March 19, 2011

macam mana boleh terjebak dengan aktiviti air ni?

Online Registration will open in 5..4..3..2..1..0 Go!

Pelajar Taman Ilmu dan Budi rakus membuka aplikasi web untuk mendaftar subjek baru untuk semester depan. Aku dan rakan-rakanku, Fid, Tya dan Fizah tidak terkecuali. Kami sudah berbincang subjek mana yang ingin dipelajari nanti. 

Salah satu requirement untuk graduasi adalah dengan mengambil kelas kemahiran atau di sini kami panggil kelas skill. Ada banyak kelas skill yang ditawarkan. Macam bola jaring, badminton, pengucapan awam, bola sepak, menjahit dan sebagainya. Kami berempat sudah bersemangat untuk mengikuti kelas memasak. :)

Dill: Korang, tak boleh nak regis kelas memasak la! Dah penuh! Macam mana ni?!
Fid, Tya & Fizah: Kitorang pun tak boleh. 

Dengan kelam kabutnya, sibuk cari kelas lain. 

Menjahit - Penuh!
Bola Jaring - Penuh!
Badminton - Penuh!

Fid: Ha! Ada satu kelas yang tak penuh lagi! Kayak! Cepat-cepat, ambil nombor kelas ni. Sebelum penuh!

Akhirnya kami berempat masuk ke kelas Kayak. Fuh! Macam tak percaya.

Kelas pertama, rupa-rupanya ramai kawan kami yang tak dapat daftar ke kelas skill yang mereka nak. Maka berkumpullah di kelas Kayak. Haha! Dapat kenal kawan-kawan baru dari kos lain. Semuanya sporting dan baik :) Kelas kami tidak punya penghuni yang ramai. Bawah 20 orang rasanya.

Kami pernah ke Kem Lambaian Danau di Melaka untuk aktiviti kayak tika semester 6 dan menyusuri Sungai Pahang pada semester yang seterusnya. Masa berkayak memang seronok lah! Letih tu, tidak dapat dinafikan. Tetapi, pengalaman berkayak dengan kawan-kawan dan jurulatih sangat-sangat seronok.

Adda, Phyd - masih ingat tak?

Sangat merindui zaman itu~


p/s: lawat la blog Libragurlz. Ade name ai tau :)
p/s lagi: aku tak reti berkayak weh. jangan suruh aku ajar. nanti kite berdua terbalik. haha!

17 comments

March 19, 2011 at 11:46 PM

wahhhh....mina nak sgt....tp takut naik....konon2nye kaki pjg sgt....hehehe

March 19, 2011 at 11:46 PM

x pandai nk berkayak.. ajar bley? tehehehe

March 19, 2011 at 11:49 PM

@mina: mesti muat punye. hihi. kayak tu panjang eh

@cik hemo hemo: saye pun tak bape pandai. haha!

March 20, 2011 at 12:00 AM

khalis dlu budak pengucapan awam je..huhu...

March 20, 2011 at 12:05 AM

wah! mesti terer bercakap dengan penuh yakin kan!

March 20, 2011 at 12:52 AM

wah best woo kayak ni... aku dulu kayak sampai koyak..he he he seluar la... he he he.... bila la nak berkayak ni rindu la pulak rasanye...he hehe

March 20, 2011 at 1:09 AM

nonie sma ngn khalis..ambik pengucapan awam...:)

kayak???huhuh.pernh ade sejarah y memalukan ngn kayak ni

March 20, 2011 at 10:17 AM

berkayak xreti la takut terbalik jek...
nnt miz dill ajar free k ... hihi

March 20, 2011 at 10:25 AM

saye pun tak bape reti. haha!

March 20, 2011 at 12:13 PM

xprnh pon berkayak..
huhuu
msti jakun je saye kalo boleh nake kayak sekali..
haha

March 20, 2011 at 2:36 PM

bestnya kayak~

tringat dlu pnah kyak kt pulau pangkor..

first time kayak atas laut,,tp best~pglman yg xdpt dilupakan =)

March 20, 2011 at 3:43 PM

wah, ada ek kelas kayak..mcm best je..

March 20, 2011 at 7:26 PM

@cik ezy: cuba la. best~

@anis: pulau pangkor? bestnye~

@kat tempat saye blaja dulu mmg ade :)

March 20, 2011 at 7:45 PM

bagus...cuba sesuatu yg tak penah buat mesti menyeronokkan.

nik tak penah berkayak :)

March 21, 2011 at 12:53 PM

oh! rindu geng kayak kite!

+ bile nak mai PD? ajak ah geng2 len, kite men rmai2 mcm dulu :)

May 30, 2011 at 9:54 AM

@nik rosmawati
oh. bleh cuba lepas ni :) syok woo~

May 30, 2011 at 9:54 AM

@wynn
teringin nak g pd. tapi skarang ni mcm dah tak bape ingat skill kayak. mau terbalik nanti. wuu~

Post a Comment