Monday, March 28, 2011

sapa menyapa sesama jiran la konon

Aku tinggal di kawasan yang padat dengan manusia. Ya, semua tempat pun padat dengan manusia :) Cuma di sini, memang terasa kepadatannya. Aku sangat bersyukur kerna dapat menyewa di kawasan sini. Dekat dengan tempat kerja dan pengangkutan awam pun banyak. Semasa hendak mencari rumah sewa dulu, aku memang cuba sedaya upaya untuk menyewa sebuah rumah dalam kawasan walking distance. Aku tidak punya kereta atau motor. Cuma kaki kurniaan Ilahi membawa aku ke mana-mana buat masa ini. Alhamdulillah.

Bila dah padat tu, macam-macam perangai la ada kan. Semasa aku pulang dari mengajar tuisyen, aku melalui sekumpulan anak muda. Aku membawa payung, takut-takut hujan. Di sini, kejap-kejap panas. Lepas tu tiba-tiba hujan lebat. Jadi, kita sediakan payung sebelum hujan :)

Kak, hari tak hujan. Tak payah la bawa payung.

Cik Adik, boleh pinjam payung?

Serius, aku tidak selesa dengan manusia sebegitu. Niat mereka mungkin bergurau senda. Tetapi biar berhemah. Entah-entah aku ajar adik-adik mereka. 

Sabar sajalah.

11 comments

March 29, 2011 at 12:26 AM

hehehe..budak suke mengusik..tp kalau over sgt....naik geram jgk kan...

berhati hati cik dill tau....
bhye zaman skrg ni...

March 29, 2011 at 12:57 AM

he he he... biasa la cik dill anak muda...he he he... sabar je la ...he he he

March 29, 2011 at 2:36 AM

iema pun xsuka orang2 yang menyibuk macam ni...
kadang2 rasa nak tampar laju2....

March 29, 2011 at 5:53 AM

lain kali, kasi kan je payung sorg satu kat dorg...
haha...

March 29, 2011 at 9:02 AM

hihi..sy x suka kalo kena usik mcm tu.. tak selesa sgt...

March 29, 2011 at 9:42 AM

a'ah tak selesa kan cm2...hehheee

March 29, 2011 at 12:47 PM

batul cakap kaki panjang..bawak spare sau..diorang nak bagi je..hehe

March 29, 2011 at 12:51 PM

ekeke..
stail ngorat dorg tu dh lapok..
jgn dilyn.. haha

March 29, 2011 at 5:20 PM

xrock tul cara dorang 2.. :) sabar yer..biasa lah dorg xde keje 2...

March 29, 2011 at 8:32 PM

dorang nak ngorat awak 2 kot...hehehee...

March 29, 2011 at 9:40 PM

ni mesti dorng y duk lepak2 kan..bjet mcm nk ngort gitu..hihih

jgn lyan sgt..ignore je,jga dri tau..

Post a Comment