Monday, March 14, 2011

jalan-jalan dengan ayah - motor baru weh!

Masih ingat cerita tentang motor lama ayah? Ayah jual untuk mendapatkan motor baru. Sejam selepas sampai ke rumah, ayah mengajak aku keluar berjalan-jalan dengan motor baru. Kami round-round sehingga sejam lebih. Maaf, nanti aku muatnaik gambar ya. Semua gambar dalam kamera telefon bimbit ayahku. Malas hendak minta. Nanti dapat bebelan percuma. Hehe.

Ayah kata dia mahu aku membonceng motor dahulu. 

"Masa mula-mula ayah beli motor ABR tu Kak Long baru berumur tujuh tahun. Motor itu sudah berpuluh-puluh tahun".

Okay. Aku terasa sangat tua.

Sempat singgah makan nasi lemak dengan teh tarik. Panas-panas lagi kedua-duanya. Walaupun nasi lemak itu kurang lemak, makan je lah :)

Rasanya sangat lama tidak ronda-ronda dengan ayah. Lepas ini, ayah kata mahu bawa Kak Teh jalan-jalan pula.

Teringat status Mukabuku satu ketika dahulu: "Berada di antara syurga kehijauan"

19 comments

March 14, 2011 at 11:46 PM

wow...bestnya nek motor bru..huhu
da lme x naik motor
kak dila,dpt x msg sye?

March 14, 2011 at 11:50 PM

mmg best. hehe.
msg ape ye?

March 14, 2011 at 11:51 PM

wahhh..jgn kata dah lupa kenangan moto lama tauu..hari tue bersendu sendan..dah dapat yg baru....eiii.....

March 14, 2011 at 11:52 PM

insyaallah takkan lupe. motor tu banyak kenangan.

saye tak amalkan: sudah dapat gading bertuah, tanduk tidak berguna lagi.

oh tidak.

ABR tetap di hati :)

March 14, 2011 at 11:59 PM

wah.. sudah ada yg baru.. apa lagi.. kita merempit la.. hahaha

March 15, 2011 at 12:00 AM

sgt seronok naik motor dgn ayah kan...jeles ni....


rindunya dekat apak....huhuhu...


nanti jgn lupe share pic tau...
ptg esk baru mina blik dri kursus...
huhuhu...

March 15, 2011 at 12:05 AM

@khaifaiz: saye tak bape reti nak tunggang motor. bonceng pandai la :)

@mina: gambar pokok2 tepi jalan je. gambar sendiri tak de. ahaks

March 15, 2011 at 1:07 AM

he he he ...motor baru kasi pacak la...setiang ke...he he he....pinjam bole moto saya ni asyik buat hal je...he he he

March 15, 2011 at 1:12 AM

@Mr Iz: oh. saye fail menunggang motor. lesen pun tak de. ahaks

March 15, 2011 at 1:18 AM

salam...

tak sabar nak tengok pic motor tu..

March 15, 2011 at 2:31 AM

jangan dijahanamkan motor ayah kamu nanti...hihi

March 15, 2011 at 9:30 AM

Rasanya hilang semua tangisan2 kerana terlalu sayangkan motor lama yang banyak memberi kenangan tu buat sementara...
Semuga motor baru ini akan memberikan lebih banyak kenangan dan jasa kepada ayah anda sekeluarga....

March 15, 2011 at 9:32 AM

air mata sudah kering.
namun nostalgia tetap mengiring.
arap2 motor ni tak pow duit ayah banyak2. susah kalo asik rosak je

:)

March 15, 2011 at 11:52 AM

abang ade kereta..mau ikut tak? haha
ini bukan komen lucah + gatal ok

March 15, 2011 at 2:15 PM

hihi. g jalan2 ke mane tu

March 15, 2011 at 2:19 PM

Wah ..best2 ...

berada di syurga kehijauan ?
wah ..suka2 ..

March 15, 2011 at 2:28 PM

nelly tau kan maksud syurga kehijauan :)

March 15, 2011 at 3:46 PM

waa bestnya rempit..
dah lama xrempit sejak stdy kt shah alam ni,,,,

March 17, 2011 at 10:57 AM

oh. saye tak tau merempit. hihi

makan kuih sepit terer la :)

Post a Comment