Saturday, June 4, 2011

katak oo katak

Malam hening. Sunyi sepi. Bunyi si cengkerik bersahutan dalam kegelapan malam. Hanya kedengaran bunyi bilah-bilah kipas berpusing dalam rumah. Semua asyik dengan agenda tersendiri. 

Bercucuk tanam secara maya.

Membaca novel.

Menulis belog.

Jarang-jarang kedengaran bunyi tamparan pada kulit. Membunuh nyamuk yang rakus menghisap darah penghuni rumah. 

Aku sedang cuba memahami ilmu statistik. Disebabkan aku ini bangang dalam Matematik maka aku cuba sehabis baik dalam memahami nombor-nombor yang muncul dalam buku yang aku baca. Bila menelaah subjek Matematik, aku sering bercakap seorang-seorang. Nasib baik teman sebilikku memahami perangaiku yang satu ini. Dia sedang sibuk bercucuk tanam di Mukabuku. Asyik.

f(x)...fx...bla..bla..bla.. Bila masuk dalam formula

Kak Dill!!!!!!!!

Aku terkejut. Bingkas bangun! Keluar dari bilik. Ada kecemasan apa-apakah? Risaunya dengan budak-budak rumah ni.

Kak Dill, tolong. Tu ha. 

Aku menjenguk ke arah yang ditunjukkan. Seekor katak gemok sedang berusaha untuk melarikan diri di celahan plastik.

Oh. Katak ke? Kejap.

Aku ambil beg plastik kecil, sarungkan tanganku dan mula mengejar katak. Aku menangkap katak itu dan bawa ia keluar rumah. Letak jauh-jauh supaya dia ambil masa yang lama sikit untuk kembali ke rumah kami. Aku masuk kembali. Buang sarung tangan plastik, basuh tangan dan melihat kawan-kawanku. Aku senyum.

Nasib baik ada Kak Dill. Nina geli...

Setahun kami duduk di situ, aku lah si penangkap katak penceroboh yang berjaya. haha!

Tamat.

ciaO.

28 comments

June 4, 2011 at 12:32 AM

Ong gedek..gedek =p

June 4, 2011 at 12:50 AM

haha. masa kecek2 ko memang selalu main katak kan

June 4, 2011 at 12:55 AM

stailo juga lu. Gua jarang datang sini. :)

June 4, 2011 at 1:26 AM

@~SaL IjOu~
kalau comel mcm keropi tak pe gak. ini, gemok ya amat

June 4, 2011 at 1:28 AM

@Aimi dan Pakcik Hashim
oh tidak. mase kecik dulu, saye penonton setia tika adik2 menangkap katak. haha!

June 4, 2011 at 1:28 AM

@Mat
terima kasih singgah :)

June 4, 2011 at 2:19 AM

awk berani pegang katak? kalau sy hehehehehehehehe bukan geli tp elegic.. (alasan x munasabah jer)

June 4, 2011 at 2:40 AM

cium la.
mana tau boleh bertukar jadi putera raja...

June 4, 2011 at 7:24 AM

Katak???? Eiiiii!!! geli aku!!!

June 4, 2011 at 9:56 AM

wahhh..statistik?aida boleh pengsan 48jam bila dgr sal statistik..=.=

beraninya dill??dengar perkataan katak pun aida dah gerun..tengok dari jauh pun aida dh lari pecut -.- takutttt! :(

eh..aida tag dill ni dlm GA ni :)

http://aida4eva.blogspot.com/2011/06/1st-giveaway-by-shawlforyou.html

wat tawwww :)

June 4, 2011 at 10:39 AM

kalo katak cik ezy krng geli..
tp nk tngkap 2 mmg xde la..
tkot jgk..
hahakk..

June 4, 2011 at 1:20 PM

wahhhh cool!!!.
chemay geli sangat dengan katak.
if nampak memang terus lari laju-laju
hehe
:)

June 4, 2011 at 3:23 PM

brani kmu pegang. huuu

June 4, 2011 at 5:16 PM

x geli ke awk pegang katak walaupun pakai sarung tangan?

June 4, 2011 at 8:00 PM

@NICK IRFAN
asalkan tangan berlapik, tak de masalah. kalau nak gune tangan sendiri, jangan harap le

June 4, 2011 at 8:00 PM

@ïêmå å¢klê§
putera raja gemok. haha!

June 4, 2011 at 8:01 PM

@Nasriq
erk. geli sama katakkah?

June 4, 2011 at 8:07 PM

@aida4eva
hihi. katak biase2 bleh le. kalau katak beracun, tanak den.

June 4, 2011 at 8:07 PM

@Cik Ezy
geli la tu namenye. haha!

June 4, 2011 at 8:07 PM

@chemay
sape lagi laju, chemay ke katak? hihi

June 4, 2011 at 8:07 PM

@Fyqa
berani :)

June 4, 2011 at 8:08 PM

@NICK IRFAN
katak biase okay la. kalau kodok, tanak ah

June 4, 2011 at 8:45 PM

hhahahaha.. dill.. kat blog saya ada katak.. tolong tangkapkan boleh?? ngeh3~~


^__^v

June 4, 2011 at 10:55 PM

boleh jd saudagar ong ong ni

June 4, 2011 at 11:37 PM

@Bella Bell
hihi. rasenye bella lagi expert kot :)

June 4, 2011 at 11:38 PM

@khaifaiz
cis! haha!

June 9, 2011 at 12:20 PM

hehehe..cube mina...time kecik2 dulu katak tu siap diciumnye....ala katak dlm bilik air tu...iyeekk..
gile la mina ni...


bila dah besau ni baru kenal erti geli...hehehe...

June 9, 2011 at 1:55 PM

@KUREKURE COMEL
mina! nasib baik tak bertukar jadi puteri katak kan :)

Post a Comment