Sunday, June 19, 2011

V for Vendetta



Filem ini penuh mesej tersendiri. Boleh dikira agak berat. 

Awal-awal aku menontonnya di kaca televisyen, minda aku kosong. Hanya menonton tanpa menggarap. Kemudian aku seperti tersedar dari mimpi. Aku perlu menonton filem ini sekali lagi. Aku menunggu penuh sabar untuk siaran ulangan di televisyen. Nah! Diulang semula. Aku tonton. Mesej maha berat untuk mindaku telan. Emosi bercampur aduk. Aku cuba mengkaji tujuan V. Mengapa dia bertindak begitu? Apa punca utama? Mengapa dia diseksa sedemikian rupa? Lama-kelamaan aku mula faham sendiri. Mula membuat kesimpulan sendiri. Aku kira kesimpulan yang aku bina hanya aku sendiri yang faham. Jika aku cuba mengintrepret di hadapan sesiapa, pasti mereka akan kepeningan. Kerna ia mungkin merepek bagi mereka.

Ada banyak kata-kata V yang menusuk jiwa aku. Tidak bisa aku hafal kesemuanya. Aku tulis satu sahaja ya

There's no certainty - only opportunity.

11 comments

June 19, 2011 at 1:08 AM

wah dill pun mula menulis dengan bahasa yang tinggi...salute!

V for winner...

June 19, 2011 at 1:44 AM

dulu cerita ni gua tengok 2 kali gak, dan entry Lu ni gua baca 2 kali gak hahhaha

June 19, 2011 at 2:53 AM

yeah, V for VANDETTA
M for MALWARE,kahkah
tq dil, mujur tolong inform
klu tak, tak tau gak

June 19, 2011 at 2:55 AM

alamak belum layan lagi la cerita ni..he he he.... ketinggalan zaman la aku ni...he he he he

June 19, 2011 at 4:18 AM

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

June 19, 2011 at 4:20 AM

gua pening tengok citer ni

June 19, 2011 at 7:28 AM

hik hik... nampaknya aku ni selalu ketinggalan zaman... tak pernah tengok pun cerita tu...

June 19, 2011 at 8:29 AM

wuuuu. xpna tgk cte ni

adeh

June 19, 2011 at 9:14 AM

1st tym tgk simbol tu..hmm..cite berat2 ni mmg berat sket nak nengoknye..eheh

June 19, 2011 at 10:45 AM

tak pernah tengok cerita ni.

June 19, 2011 at 6:53 PM

xpernah tengok pun cite ni..
kalau miss dill xpaham saya lagi la..
hihi

Post a Comment