Friday, June 17, 2011

puisi dari hati

Teringat pula respon kawan-kawan dalam entri keseorangan aku. Rasanya di nota kaki aku sudah pinta pada kawan-kawan supaya tidak mengusulkan tentang kahwin. Namun, lebih ramai yang mencadangkan aku kahwin. Lawak la kamu semua ni. Adeh. -_-"

Bukannya aku tidak cuba ye. Sudah diceritakan di sini. Walaupun pendek, tetapi aku rasa sudah cukup untuk menceritakan tentang percubaan aku untuk membina kehidupan. Hehe. Dalam entri ini pula, aku cuma menyalin kata-kata yang ditujukan kepada aku oleh sahabat baikku, Ateh. Aku sudah selamat meluahkan namun tiada penerimaan. Biasalah. Bukan semua yang kita mahu boleh kita dapat dalam dunia ini. Aku redha. Teringat dengan kata-kata "Allah tidak beri apa yang kita mahukan tetapi Allah beri apa yang kita perlukan." Tipu lah jika tidak perit tetapi aku belajar untuk menelan. Life goes on. At least I tried. ^_^

Buat kawan-kawan yang tertanya-tanya, apa yang aku repekkan dalam dua entri sebelum ini, aku pohon sejuta kemaafan kerna aku tidak pingin untuk menulis segalanya di sini. Belog ini paparan umum. Namun ada jua privasi perlu dijaga. Ada hati perlu dibela. Aku manusia cuma. Banyak cacat cela. Nanti ada yang terluka, aku serba tidak kena.

Terima kasih kepada yang memberikan semangat. Terlalu ramai. Walau tidak aku coretkan di sini, tetapi aku ingat kamu. Ya. aku sedang berkata-kata tentang kamu, kawan blogger ku =)

Kita terlalu dambakan matahari dan sering bertanya diri sendiri mengapa mendung menyapa dan menutupi matahari. Tetapi kita lupa, Allah litupi matahari untuk menghadiahkan kita pelangi nan suci.

Sayang kamu.

10 comments

June 17, 2011 at 8:08 PM

wah wah wah...
molek cikgu bermadah... ^^

June 17, 2011 at 8:39 PM

yup...setuju
dalam hidup ni x semua benda yg kita nk akan kita dpt...
bersyukur dgn apa yg ada
DIA lebih tahu apa yg terbaik utk kita ;)

June 17, 2011 at 9:01 PM

perlu pertolongan aku ke?

June 17, 2011 at 9:40 PM

sedang tersenyum melihat matahari. lebih ketawa melihat pelangi. kerna dua2 itu perlu dan hadiah dr ilahi

June 17, 2011 at 9:41 PM

I pray you will meet the right person for you, Dill.

InsyaAllah.

June 17, 2011 at 10:30 PM

wah, nap sedih2 ni, x mo sedih2... Allah jadikan setiap manusia berpasang2 an, cubala mcm mane pun kalau Allah ckp bkn utk kita, mmg bkn utk kita... dan suatu hari nti bila nah ketemu, barula kita tahu, Allah itu mmg adil, tiada pnyesalan yang patut ade dlm hti...

June 17, 2011 at 10:36 PM

seronok bace bait2 dr dill ni,.halus je,.hehe,.suke suke suke,.

June 17, 2011 at 11:42 PM

~Sentiasa di sini bila kamu perlukan aku~ ;)

June 18, 2011 at 12:27 AM

ayat terakhir tuh sangat puitis dan menyentuh ati... weee~

June 18, 2011 at 2:36 AM

yea yea cik dill sayang kita...he he he he... macam tu lah cik dill ..kekadang kita memerlukan hati yang kuat untuk memujuk diri kita sendiri... walaupun berat tapi keberatan itulah yang akan membawa kesenangan jika kita mempunyai keyakinan di hati hati...he he he he... camanapun cik dill mesti steady but ready....he he he he

Post a Comment