Tuesday, June 21, 2011

pergi menghadap Ilahi

10 minit sebelum waktu kelas tamat, telefon bimbitku berdering. Selalunya aku reject call atau silent kan terus telefon bimbit. Agak mengganggu pengajaranku. Aku sudah silent kan telefon selepas deringan pertama dan bercadang untuk tidak ambil pusing. Tetapi hatiku seperti meronta, mendesak untuk aku menjawab panggilan itu. Akhirnya aku angkat juga.

Assalamualaikum. Are you busy?

Waalaikumussalam. Dalam kelas. Lagi 10 minit lagi habis. Kenapa?

Awak, emak dah meninggal.

Aku terkedu. Terus memberitahu budak-budak bahawa aku perlu keluar untuk meneruskan perbualan. Bonda sahabatku pergi menyahut seruan Ilahi pagi tadi. Aku memang baik dengan bondanya.  Aku kehilangan kata-kata. Aku cuba menenangkannya walaupun jiwaku sendiri kucar-kacir.

Ya Rabb, serendah-rendah jiwa ini aku memohon kepadaMu agar diampuni segala dosanya, cucurilah rahmat ke atasnya dan Engkau tempatkanlah dia dalam kalangan hambaMu yang beriman. 

Al-Fatihah.

p/s: kawan-kawan, tolong sedekahkan Al-Fatihah dan doakan kesejahteraan dia di sana.

14 comments

June 21, 2011 at 6:45 PM

takziah untuk kawan awak

June 21, 2011 at 6:52 PM

alfatihah utk arwah

Anonymous
June 21, 2011 at 7:04 PM

takziah buat keluarga arwah. be there for her, she need you most. :)

June 21, 2011 at 7:11 PM

Innalillhiwainnailihirojiun . Al-fatihah. Slm tkziah wt kwn awk tu. Moga roh ubinya d cucuri rhmat & d tmptkn d klgn org2 soleh . Ameen

June 21, 2011 at 7:21 PM

takziah utk sahabat dill..
=(

June 21, 2011 at 7:28 PM

testing testing

June 21, 2011 at 7:44 PM

pasti sedih kehilangan orang yang pernah menggamit memori kita bersama.
indahnya kebersamaan tersebut, namun sebaknya perpisahan buat selama2nya.

al-fatihah........

June 21, 2011 at 8:32 PM

1:1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
1:2 الرَّحمـنِ الرَّحِيم
1:3 مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين
1:4 إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
1:5 اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
1:6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين

June 21, 2011 at 10:13 PM

Innalillah...takziah..

June 21, 2011 at 10:15 PM

al fatihah

Anonymous
June 21, 2011 at 10:48 PM

al fatihah

June 21, 2011 at 11:33 PM

Innalillah, takziah kepada keluarga dan miss dill...

June 22, 2011 at 2:23 AM

Sampaikan ucapan takziah buat kawan cik dill ye..di harap banyak bersabar dan redha atas kehendak dari illahi.... yang pergi tetap akan pergi hanya sedekah dan doa akan mengiringinya... moga roh nya aman dan ditempatkan bersama orang orang yang beriman.....Al Fatihah....... amin...

June 22, 2011 at 5:13 PM

Al fatihah..

Post a Comment