Thursday, June 30, 2011

rumah sudah siap, namun pahat masih berbunyi

Bukan mudah untuk memuaskan hati semua orang.

Apabila diberi tanggungjawab untuk melaksanakan kerja, aku akan cuba sehabis baik. Walau tidak sesempurna mana, sekurang-kurangnya aku cuba, kan?

Cuma yang tak berapa seronoknya, bila hasil kerja kita dikritik hebat oleh segelintir manusia. Yang ini kecil sangatlah, yang itu lah, yang ini lah. Aku ni bukan jenis cakap banyak. Jadi aku diamkan aje. 

Rupanya bukan aku seorang yang terkena hari ini. Rakan sekerja turut sama terkena. Cuma aku tidak tahu dari siapa. Memberi komen tentang hasil usaha dia. Aku tahu, rakan aku itu pun sudah mencuba sehabis baik. Aku juga tahu dia sedikit terkilan dengan bunyi-bunyi nyamuk itu. Kami sama-sama menyabarkan antara satu sama lain.


Apa yang terlintas di fikiran kamu apabila kamu melihat kotak di atas? Apa yang kamu nampak?

9 comments

June 30, 2011 at 6:13 PM

saya nampak ruangan putih kosong yang banyak

June 30, 2011 at 6:16 PM

Hanya satu kesalah sikit kti diktrik bak mlakukan 1000 kslhn dan kbaikan yg banyak terhapus dgn cume stu kburukan.. Waahhh.. Ape tah mcarot neh~

June 30, 2011 at 6:17 PM

biase tu..
mcm2 ragam manusie..
mmg ssh nk puaskn ati sume pihak..

nmpk titik je dlm kotak 2..
ngehehe

June 30, 2011 at 6:23 PM

susah betul nak puaskan hati orang kan? takpe2, bawak banyak bersabar ye miss dill...

saya nampak satu titik hitam, apakah??? (^_^)V

June 30, 2011 at 6:37 PM

Sy nampak titik yang kecil di ruangan yang luas

June 30, 2011 at 6:39 PM

orang yang "banyak dan selalu" mengkritik biasanya orang yang menceburui hasik kerja orang lain...

June 30, 2011 at 6:40 PM

"try an error" yg sering kami amalkan. Jika tidak melakukan kerja itu, kita tidak akan tenteram. :)
n jgn lupa jenguk blog kami eh. :)

June 30, 2011 at 6:43 PM

satu titik hitan yang dikelilingi ngan ruang putih

July 1, 2011 at 12:43 AM

sabar je la cik dill ye... adala yang dia tak puas hati tu.... janji teruskan usaha yang terbaik....
eh gosok mata banyak kali ni... he he he ... he he he he satu titik hitam yang mencacat kan kotak tersebut... sebab titik tu tak dapat melepasi kotak tersebut..... cendawan busut ke apa tu...he he he he

Post a Comment