Sunday, June 5, 2011

kenduri kawen sana sini

Ayah sudah segak. Emak menggosok baju kurung dan tudung ekspresnya. Adik sudah menyarung baju kurung hijau. Nampaknya aku terpaksa mengikut juga. Ke mana? Kenduri kawen la, mana lagi. Musim cuti sekolah ni semua orang mahu kawen. Huhu. Dari tengahari hingga lewat petang. Dari hujung kampung ke bandar besar. Kenduri kawen mendominasi segala.

Bunga manggar.

Banner.

Ayam masak merah, jelatah, kari daging, rendang tok dan banyak lagi lauk pauk.

Merah putih, biru putih, kuning dan pink.

Tetapi makan di kenduri kawen tak mengenyangkan perut aku. Masih banyak ruang kosong di perut. Balik rumah, kelaparan.

Namun, aku memilih untuk pengsan. Haha!

45 comments

June 5, 2011 at 3:32 PM

hihikk..
2la.. semlm jln jem sbb knduri byk sgt..

June 5, 2011 at 3:42 PM

a'a... jalan jem.. kendurik punya pasal la..

June 5, 2011 at 3:43 PM

...kenduri la ni biasanya org yg sendukkan lauk...pas2 kalo nak menambah lauk malu sket...

dulu2 best..makan hidang kat meja...

June 5, 2011 at 3:49 PM

aii miss dill...
xkan control diet kot kt kenduri..
hihi...

June 5, 2011 at 4:01 PM

awk bila plak nk kwin? ops! hehehehe

June 5, 2011 at 4:25 PM

Lau xde lauk ayam kat knduri tu tak layan la.. Hahah..

June 5, 2011 at 4:45 PM

@Cik Ezy
sesungguhnye mmg jem tahap dewa

June 5, 2011 at 4:45 PM

@kokser kokdam
a'ah. mcm ade perarakan lak kan. hihi

June 5, 2011 at 4:46 PM

@mOon jOhari
bufet mmg kurang umph. segan je nak tambah nasik kan

June 5, 2011 at 4:46 PM

@ïêmå å¢klê§
tak kontrol aih. cume lauk kenduri tak mengenyangkan. huhu

June 5, 2011 at 4:47 PM

@NICK IRFAN
err...

tunggu lelaki misteri itu. ahaks

June 5, 2011 at 4:47 PM

@Liyana Zahim
wah! peminat ayam ni

June 5, 2011 at 7:11 PM

makan free ler patot kenyang

June 5, 2011 at 7:20 PM

@Aimi dan Pakcik Hashim
masalahnye tak kenyang. huhu

June 5, 2011 at 7:54 PM

baguslah..bleh tahan nafsu makan..balik terus tido..haha

June 5, 2011 at 8:26 PM

a'ah kan...smbg mnyambung, tapi syg tak dpt nak g semua...hi3..

June 5, 2011 at 9:12 PM

salamualaik..

tadi pun sempat makan di kenduri.. dua rumah ^^
makan tak kenyang sbb makcik yang letak nasi dalm pinggan tu letak sesenduk je.. mentang2 kita budak2, dia bagi secoet jer.. lapar2~~~

June 5, 2011 at 9:13 PM

@apik pehe
haha! pensan sungguh tu

June 5, 2011 at 9:13 PM

@Ct Aja
tu la pasal.

June 5, 2011 at 9:24 PM

Baa~ CAK!!

Mkn byk still x kenyang? Ada perut tepi ke? Hehe :p

June 5, 2011 at 9:34 PM

@Azroy Kassim
hehe. kadang2 agak kuat makan ^^

June 5, 2011 at 11:12 PM

ok angkara kenduri kahwin, cuti sekolah tak lg bermakna buat kanak2 ribena kerana terpaksa ikut parent ke kenduri, yg jd mangsa si abang sulung untuk driver...

*erm semalam 11 buah kenduri gak la terjah, hebat...

June 5, 2011 at 11:56 PM

banyak pergi rumah orang kawen mesti banyak dapat berkat ni... xlama lagi, ada la tu... hoho...

June 5, 2011 at 11:58 PM

kenduri sana sini..tp xde pulak sy pegi..sepanjang cuti ni..baru satu kenduri pegi..tu pun kenduri adik sendiri..haha

June 6, 2011 at 12:21 AM

@Aimran Hakim
hihi. banyak pahala tu :)

June 6, 2011 at 12:21 AM

@Nasriq
Ameen. ^^

June 6, 2011 at 12:21 AM

@~SaL IjOu~
tak yah g. letih woo~

tgk ape jadi kat saye. haha!

June 6, 2011 at 12:52 AM

oh... hehe smoga ada jodoh nnt.. :)

June 6, 2011 at 1:05 AM

@NICK IRFAN
tunggu nick kasi no tpon mamat misteri tu. ahaks

June 6, 2011 at 11:59 AM

hahaha..berat ngoti weh anok daro sorang nih..hehehe

June 6, 2011 at 12:30 PM

huh , cik scya rasa berat btmbah sbb knduri sane sini !

June 6, 2011 at 2:12 PM

meng kenduri je cuti ni...k.long noni pun khwen jgk

June 6, 2011 at 3:18 PM

makanan kendurinya kasih aku aja mbak hehehe :)

June 6, 2011 at 6:28 PM

sama la kita..
pergi kenduri sebab ikut mak n ayah.
heee
:)

June 6, 2011 at 7:10 PM

@apik pehe
berat ngoti? apekah itu?

June 6, 2011 at 7:11 PM

@Scya Lollita
yeke? tapi ttp vogue kan? hihi

June 6, 2011 at 7:12 PM

@Nonie
operasi kenduri sakan

June 6, 2011 at 7:12 PM

@ibnu
tidak dapat garap maksud di situ. huhu

June 6, 2011 at 7:13 PM

@chemay
kite geng ah chemay!

June 6, 2011 at 8:41 PM

dill..
meh join ni..
=)

http://lemonribena.blogspot.com/2011/06/cik-ezy-nak-bagi-hadiah-ni-cepat-join.html

June 6, 2011 at 9:21 PM

@Cik Ezy
yay! thanks

June 6, 2011 at 11:26 PM

Alhamdulillah dapat makan la...

June 6, 2011 at 11:32 PM

@kamal Hayat
alhamdulillah :)

June 9, 2011 at 11:50 AM

amboi cik dill...still lapar tu...
kalau kenduri kat johor kompem senak perut...siap bagi lauk bawak rumah tu...hihihi...

June 9, 2011 at 1:52 PM

@KUREKURE COMEL
tu maknenye dah tak larat nak makan, cik mina. haha!

Post a Comment