Friday, June 10, 2011

penculik tegar

Cerita ini berlaku kira-kira tiga/empat tahun lepas.


Meow Meow

Bunyi ngiauan lemah kedengaran di celahan rumput. Aku menjenguk keluar. Kelihatan seekor anak kucing kurus mengiau memohon belas. 

Opah! Opah! Ada anak kucing kat luar. Kurusnya.

Aku membawa anak kucing itu masuk. Cuba merawat sehabis baik. Memberi makan. Waktu cuti, menjaga anak kucing. =)

Cuti semester sudah sampai ke pengakhirannya. Aku perlu pulang ke kampus. Aku pinta jasa baik Opah dan isi rumah untuk menjaga anak kucing kecil itu. Aku akan melawat bila ada kelapangan.

Beberapa minggu kemudian, aku pulang melawat anak kucing itu. Dia sudah semakin tembam. Gemuk. Tanda cukup makan dan sihat. Opah, Atok, Pakcik dan Makcik gembira dengan kehadiran anak kucing itu. Semakin comel. Aku berjanji untuk datang lagi pada cuti semester akan datang.

lebih kurang begini rupanya

Cuti semester tiba lagi. Aku sudah tidak sabar-sabar mahu pulang. Mahu jumpa anak kucing gemuk itu. Sampai sahaja di kampung, aku dikejutkan dengan berita tentangnya.

Anak kucing diculik oleh binatang ini. Tidak tahu bagaimana nasibnya. Aku marah dan kecewa. MUNGKIN anak kucing itu telah disiat isi dan dimakan mentah. Tiada siapa yang tahu.

masih rasa ia comel? damn!

31 comments

June 10, 2011 at 10:25 PM

confirm mati kena siat siat... betul... pasal aku pun ada kenangan pasal ni...

June 10, 2011 at 10:34 PM

kucing comel2 kene siat2..
sedihnye..
=(

June 10, 2011 at 10:52 PM

oh tidak!! :(

kejam nya

June 10, 2011 at 11:38 PM

benci la tengok 'binatang ini' tu, banyak betol kesalahan disiplin dia buat.... hahahah

June 10, 2011 at 11:49 PM

alahai comel nya kucing2... kecian dier........

June 11, 2011 at 2:24 AM

ganas giler anak-anak darwin nih ek..anak kucing pon diratahnya...

June 11, 2011 at 2:35 AM

aku memang bakal menajdi guru sains.. tp aku sangsi, betulkah monyet mampu memakan seekor kucing..??

kalau ada murid2ku seawal darjah dua bertanya apakah jawapan yang paling sesuai??

June 11, 2011 at 3:13 AM

dendam ni

June 11, 2011 at 4:23 AM

aihh..tu kena tangkap tu..denda sebab aniaya binatang..haishhh

June 11, 2011 at 7:51 AM

boleh lar samakan penculik dengan monyet.hehe

June 11, 2011 at 10:43 AM

@Nasriq
anak kucing kamu kene culik gak ke

June 11, 2011 at 10:43 AM

@Cik Ezy Comot
mungkin...kite tak tau ape yang jadi sbenanye

June 11, 2011 at 10:44 AM

@Miss Shikio
mungkin. kite tak tau kan

June 11, 2011 at 10:44 AM

@Miz Novexx
sememangnya!

June 11, 2011 at 10:45 AM

@Ct Aja
tu lah. die tak bersalah~

June 11, 2011 at 10:45 AM

@ghost writer
entahlah ghost. sbenanye saye pun tak pasti ape yang berlaku

June 11, 2011 at 10:47 AM

@iKhRam
cikgu,

bergantung pd keadaan juge. kalau dilihat pd keadaan anak kucing yang kecil & lemah vs sekumpulan monyet yang garang & ganas, dia boleh survive? saye pasti cikgu boleh terangkan pd anak murid darjah 2 cikgu ;)

June 11, 2011 at 10:47 AM

@Aimi dan Pakcik Hashim
entah lah kapten. ni cite lama

June 11, 2011 at 10:48 AM

@apik pehe
apik la g tangkap depa. pastu denda

June 11, 2011 at 10:48 AM

@M Fizan
mmg die tu penculik!

June 11, 2011 at 12:53 PM

Aduh..sgt kesian!

June 11, 2011 at 1:42 PM

wahh..comelnya beruk tu..haha

June 11, 2011 at 5:27 PM

kuang ajo punye monyet!

June 11, 2011 at 5:46 PM

eeeee paling fobia la kalau jumpa beruk...

takoot...cian anak kucing tu..

June 11, 2011 at 6:38 PM

benci monyet!!!

June 11, 2011 at 6:42 PM

@~SaL IjOu~
memang. wuu~

June 11, 2011 at 6:42 PM

@ibnubaba_04
kamu amik la semua. simpan kat umah ye :)

June 11, 2011 at 6:43 PM

@raihana
sememangnye!

June 11, 2011 at 6:43 PM

@HonEyBuNNy
diorang garang

June 11, 2011 at 6:43 PM

@chemay
mmg patut dibenci

June 16, 2011 at 12:42 PM

ayooo...mina pulak rasa hangin...
tp tulah...haiwan kan....akal takde...hhmmm....

Post a Comment