Saturday, May 14, 2011

jemput masuk, jemput duduk, jemput makan

Hari ini adik sepupu lelakiku bersanding. Telah selamat bernikah pada minggu lepas. Semoga kekal hingga akhir hayat. Ameen.


Seperti biasa, akan ada bunyi-bunyian ditujukan khas untukku. Malam semalam sudah ada manusia yang bertanya soalan tersebut. Dan pada hari ini soalan itu diujarkan kembali oleh manusia lain.  Sebelum ini aku pernah menulis tentang hal ini pada sini dan sini. Aku luahkan rasa ketidakpuasan hati di belog. Selalunya aku akan buat tidak tahu sahaja. Sengih bila ditanyakan soalan itu. Namun pada hari ini aku terasa sebak. Aku keluar dari dewan dan menangis di sebalik dinding. Bukan mahu jadi emosional tahap maksima. Tetapi aku sedih.

Manusia lain tidak memahami apa yang aku rasa. Mereka tidak tahu aku menangis dalam hati. Mereka tidak tahu aku letih senyum apabila ditanya soalan sebegitu. Letih menjadi seorang hipokrit. Emak kata mereka hanya bergurau sahaja. Kawan kata mereka ambil berat. Sebelum mereka berkata sedemikian, ada mereka berfikir tentang hati aku? Subhanallah, hanya Allah s.w.t. yang mengetahui rasa hati ini.

Lupakan tentang semua perkara bodoh itu.

26 comments

May 14, 2011 at 11:30 PM

bkn sume org leh pham ati kite..
bersabar la..
=)

cantek pengntin..

May 15, 2011 at 12:17 AM

aiilar...sebab kamu layan sangat hati tuh.buat derk jer k..lagipun usia kan masih muda.bukan semua mesti sama pada tarikh yang sama.

May 15, 2011 at 12:23 AM

@Cik Ezy
thanks ezy

May 15, 2011 at 12:24 AM

@ghost writer
you don't know how hypocrite i am with all those people

May 15, 2011 at 1:15 AM

knape ni ek???
sabar2 ekkk..
=)

bukan manusia nama nye lau xbuat sakit hati org......

=)

btw: nice n simple blog...=)
1st time sggah...

May 15, 2011 at 1:16 AM

sabar cik dill... kekadang mereka tak memahami hati kita... mereka hanya tahu tentang kepuasan hati mereka sendir tanpa memikirkan perasaan orang lain...sabar akan sampai waktu nya nanti...

May 15, 2011 at 1:21 AM

@SpEak But No vOiCe
time kasih :)

May 15, 2011 at 1:22 AM

@Mr iz
selalunye saye okei je mr iz. tapi arini agak syahdu sket. huhu. tak tau apsal

May 15, 2011 at 1:52 AM

sy tengok gmbr tu kan .. sy fikir suami isteri dan ank :P

May 15, 2011 at 1:56 AM

@Inspirationalefeks
saye tahu. mmg sengaja tangkap gambar begitu. kerna saye tahu mesti ada yang akan fikir seperti mana awak fikir :)

May 15, 2011 at 2:20 AM

Belum sampai jodoh Miss Dill lagi. InsyaAllah tidak lama lagi. Ini rahsia dan urusan Allah. Kita hanya berdoa dan berusaha sahaja. Chill ^^

May 15, 2011 at 4:02 AM

jangan nangis2

May 15, 2011 at 7:59 AM

kena menuntut dengan salleh yakub ni... biar penuh kuota dan tak ada lagi yg membujang... motif? huhu...

May 15, 2011 at 9:03 AM

@Miss Tira
yeap. saye tahu tu. time kasih :)

May 15, 2011 at 9:04 AM

@Aimi dan Pakcik Hashim
dah nanges pun, bro

May 15, 2011 at 9:04 AM

@Nasriq
salleh yaakob tu laki la wei

May 15, 2011 at 9:20 AM

Hoho... tau la... komen tu tuju dekat diri sendiri... muhahaha... motif?

May 15, 2011 at 9:28 AM

@Nasriq
haha! tah die ni. motif? tapi kamu dah nak kawen dah kan :)

satu pun tak terjage. nak tambah kuota? sile roger2 salleh yaakob

May 15, 2011 at 10:26 AM

banyakkan bersabar ye.. RT pun tongah sedih ni. wuu ~ :(

May 15, 2011 at 12:29 PM

@RaraTan
rara pun banyakkan bersabar ye

May 15, 2011 at 1:15 PM

tiada siapa yg dpt phm ati kita selain diri kita sendri. yang penting, kena kuatkan semangat. hadapi dengan senyuman :)

jodoh telah ditentukan Allah. jodoh kita takkan lari

^___^

May 15, 2011 at 1:20 PM

@Miss Shikio
thanks jue. will try to be calm next time :)

May 15, 2011 at 1:27 PM

sabar jela dil

mulut org

May 15, 2011 at 1:28 PM

mmmm

May 15, 2011 at 1:39 PM

@Gadis Rama-Rama
mmg sabar. thanks :)

May 15, 2011 at 1:39 PM

@Anis Mohd
speechless?

Post a Comment