Monday, May 2, 2011

ko ingat ko pandai tulis puisi ke dill? tolonglah!

Buat kawan-kawan, terima kasih kerna membaca puisi aku. Puisi aku tidak segah orang lain namun aku memang kepingin untuk menulis puisi. Satu hari nanti aku ingin bukukan semua puisi aku kerna ia kenangan kehidupan aku. 

Bila mana usia sudah semakin bertambah, bila tiba masa aku berehat dari caci maki kehidupan, boleh aku baca semula puisi nukilan tika aku masih bersemangat waja.

Aku kagum dengan beberapa penulis belog yang berupaya menulis penuh makna. Hanya penulis itu sendiri yang faham apa yang dia cuba sampaikan. Orang lain hanya boleh memberikan pelbagai andaian atau persepsi tersendiri. 

Bukan mudah menginterpretasi satu-satu puisi itu. Bergantung kepada pengalaman kehidupan seseorang. 

Apa-apa pun, terima kasih kerna sudi singgah di belog picisan ini.

ciaO.

27 comments

May 2, 2011 at 11:42 PM

troskn menghasilkn puisi!
cayok! cayok!

May 2, 2011 at 11:44 PM

terima kasih, ezy :)

May 3, 2011 at 12:00 AM

xpe2..teruskan menulis puisi..hanya yang betol2 bijak je tau dpt menulis puisi...saya dah baca 1 puisi awak kat bawah ni..nice je..:)

kenal x penulis senja? dia tu rajin gak buat puisi..hehehe~

May 3, 2011 at 12:01 AM

terima kasih sekali lagi, bella.

saye tak knal die. ye ke. nanti saye cube lawat belog die

May 3, 2011 at 12:30 AM

teruska tulis bende2 yg macam madah2! abg suka! HAHAHA

May 3, 2011 at 12:31 AM

Tia suka juga dengan puisi2 ni tapi kadang2 ada juga puisi yang Tia baca , maknanya sangat mendalam sampai Tia tongkat dagu depan lappy nak memahami maksudnyaaa . hehe

May 3, 2011 at 1:15 AM

ye betul tu cik dill hanya penulis yang mebrti segalanya...teruskan usaha... he he he...moga success...he he he

May 3, 2011 at 2:34 AM

Hey Dilla, just dropping by to hi. I hope that you and your family are doing well. Take care of yourself ok?

May 3, 2011 at 3:02 AM

tulis la dah power tu..keh3

May 3, 2011 at 6:22 AM

@abang zam: hehe. time kasih abang zam :)

@tia: yeap. betul tu. bukan mudah nak faham puisi

@mr iz: terima kasih mr iz :)

@lotus priest: hiro! thanks for dropping by. it has been hectic weeks for me. you take care too ya. send my regards to your beloved family :)

@hiro: terima kasih :)

May 3, 2011 at 6:46 AM

hentam kerapu jea... bukannya ada cikgu nak bagi markah pu... hoho...yang penting hati puas...

May 3, 2011 at 8:36 AM

uishh susah 2 nak tulis puisi.
hanya insan2 terpilih je tau berpuitis..
miss dill kira ok la pndai gak..
kalau iema puisi jadi pantun 10kerat kang,..
hihi..

May 3, 2011 at 9:12 AM

sy tak pndai buat puisi2 ni..heheeee

May 3, 2011 at 10:51 AM

tak semua ada bakat kan ?
so , Dill ada bakat .go on !

May 3, 2011 at 11:35 AM

salah satu proses latihan.. teruskan lagi usaha tersebut.. mana tahu karya cik dill ada nilai sasteranya nanti

May 3, 2011 at 1:18 PM

best ape puisi anda...
jgn putus asa
truskan berpuaisi...
ak pon
suke puisi tapi x reti nak berpuitis... hoho

May 3, 2011 at 2:15 PM

puisi ..
emm
puisi
emmm

betul la tuh . tak banyak orang ley paham mksud sesebuah puisi .

May 3, 2011 at 2:17 PM

@nasriq: hehe. thanks bro

@iema: hehe. tu puisi biase2 jek

@woofer: tapi awak pandai menulis kan

@nelly: thanks nelly :)

@khai: insyaallah. thanks khai :)

@sham: thanks bro :)

@anis: hanya penulis itu sendiri yang faham :)

May 3, 2011 at 2:48 PM

adakala puisi terlalu mendalam sehingga sukar nak faham..tapi seronok di baca

May 3, 2011 at 2:51 PM

btol. tapi saye tak sepandai itu

May 3, 2011 at 5:03 PM

blog ghost writer tu sampai skang aku x paham. huhu

May 3, 2011 at 5:22 PM

apik pon tak berapa paham gak dengan puisi..tapi apik akan cuba memahami..heheh

May 3, 2011 at 5:45 PM

@rozami: hehe. die banyak gune bahasa tersirat

@apik: apik mmg best!

May 3, 2011 at 9:33 PM

bergabung yuk untuk hasilkan buku antologi puisi..barangkali lebih enak kalau ada dukungan yang baik dari punya minat yang sama...

May 3, 2011 at 9:49 PM

tapi saye tak sehebat kamu. banyak lagi yang perlu saye blajar

May 3, 2011 at 10:07 PM

Mnulis slagi sastra anda mmpu ditelusi.. Puisi tu bhse ati.. How u rule da words.. Art is perceived difrntly dearly.. Pdulikan pe org kate.. Keep on writin.. =)

May 3, 2011 at 10:12 PM

terima kasih liyana. akan semat kata2 kamu :)

Post a Comment