Friday, April 22, 2011

pastikan poket penuh bila makan di KL Sentral

Panjangnya tajuk entri.

Aku faham, keadaan ekonomi sekarang merupakan salah satu sebab mengapa makanan semakin naik harga. Bila kita berada di satu-satu tempat, harga makanan mencanak naik. Padahal apa yang kita makan tu, harganya lebih murah di tempat biasa.

Aku ke KL Sental semalam. Memberi tiken tren untuk pulang ke kampung pada minggu depan. Pulang dari tempat kerja, aku terus ke sana. Kawanku sudah sedia menunggu. Perut sudah berkeroncong minta diisi. Aku tidak sempat menjamah makanan pagi itu.

ambik ko!
Disebabkan KL Sentral ni pusat utama LRT, tren antarabandar, ETS dan macam-macam lagi la, sewa kedai gedabak mahal. Oleh sebab itu, makanan turut sama mahal. Jika di kedai biasa nasi RM7.00 tu RM3.50/RM4.00 je. Yang RM8.50 tu pulak dalam RM4.50/RM5.00. 


Biasalah. Kos. Aku faham.


Selalunya kalau kat KL Sentral ni aku makan Nasi Ayam je. Harga tetap RM4.50. Kalau nasi campur ni, penjual boleh letak macam-macam harga. Disebabkan kelaparan tahap dewa, kami makan je. Syok.


Minggu depan balik kampung. Hoyeh!

25 comments

April 22, 2011 at 10:56 PM

apa kejadah mahal sangat sampai RM7 tu.

ikan tu pakai import punya ke apa. tangkap kat laut obersea ke apa?

pfffffttt~

ai memang tak suka makanan mahal mahal ni.

April 22, 2011 at 11:00 PM

saye pun tak suke mahal2. adoi. tah pape diorang tu

April 22, 2011 at 11:20 PM

heheeh...kalu la mat saleh mkn ikn keli tu..maunya rm18..hihii


mahal sgt~~kt bwh umah nonie ni,kalu cmtu bru rm4 :)

April 22, 2011 at 11:23 PM

selalunye mmg rm4 pun

April 22, 2011 at 11:27 PM

rasanya keluhan yang datang dari perut lebih didengari dari keluhan yang datang dari hati..

April 22, 2011 at 11:31 PM

tu la. mmg lapo weh

April 22, 2011 at 11:34 PM

betul sangat sokokng tapi itulah mereka sudah kabur dengan nikmat dunia yang sementara

April 22, 2011 at 11:38 PM

he he he he....camana pun kalu dah lapor tak kira apa dah ....he he he...kira settle je la....he he he.... sana memang mahl sikit cik dill... kalau are depan kl sentral tu bole gegar tmpt murah...he he he....

April 22, 2011 at 11:45 PM

@hisyam: dunia skarang, semua duit

@mr iz: saye nak cepat, mr iz. nak elak orang ofis balik keje

April 22, 2011 at 11:49 PM

mhalnyeeeeeeeeeee..
terkezuttttttt..
huhu..
selamat pulang ke kg miss dill!
=)

April 23, 2011 at 12:46 AM

Sy dulu pun pernah makan di sebuah kedai makan biasa dengan lauk sotong dan sayur tapi di caj dengan harga RM11.00 tak termasuk air...perghh rasa menyesal pun ada tetapi sebab dah singgah dan makan, maka teruskanlah... Agaknya sebab tu ramai yang makan fast food sebab harga murah dan pantas...ahaksss

April 23, 2011 at 3:47 AM

Rezeki penjual itu barangkali

April 23, 2011 at 7:15 AM

@cik ezy: tu la pasal. merepek je harga

@jss:awak kene lagi mahal. pergh! tu sbb ramai g menempel kat kfc / mcD

@khai: ye la tu kot

April 23, 2011 at 9:31 AM

gile aahh ..
harga nak cantik je

April 23, 2011 at 11:44 AM

aku kalau makan jgn kira harga. yg ptg sedap dan kenyang. hehe

April 23, 2011 at 1:27 PM

hahaha..tau2 jerla bila dah makan kat sini.. mesti hampeh punye.. Khalis prefer makan makanan yg dah ada harga tetap dari nasi campur,, lagipun dia tau orang yg makan kat sini kebanyakan travel person..blhla dia caj sesuka hati

April 23, 2011 at 1:40 PM

@anis: tu dah terlebih cantik dah agaknye

@rozami: kamu banyak duit. tak pe. huhu

@khalis: saye pun mcm tu. dah tau trick depa. sblm ni makan nasik ayam je

April 23, 2011 at 3:32 PM

dah lah bukan daging ayam

ikan pun mahal

=____________________=

April 23, 2011 at 5:00 PM

mak aih mahalnyer..rm8 hengget tu bleh wat apik makan sehari tau..hehhe

April 23, 2011 at 7:20 PM

aku kalau tempat-tempat macam ni, memang aku cari roti dengan air kotak je. haha.

April 24, 2011 at 9:34 AM

tau xpe...
cekik darah betul penjual kat s2...
mentang2 kl sentral.....

April 24, 2011 at 9:42 AM

@amoi: tu la. ikan lagi mahal dari ayam

@apik: KL Sentral kan. cekik darah le

@sogeking kun: setuju! tak pun bli makanan yang dah ade harga tetap

@iema: nak untung punye pasal

April 25, 2011 at 12:16 PM

mmg mahal betul....alamak terluir pulak tgk mknan tu...pejam mata ni...hehehe

April 25, 2011 at 11:00 PM

hihi. terliur lak die!

Anonymous
July 11, 2011 at 1:02 AM

slm semua...nak menyampuk sket eh...
tp jgn marah tau...
bukan nak membela...cuma nak jelas kan.. sbb sy ni slalu sngat gi mkn kt food court kl central tuh..
sebenarnye...kata peniaga2 kt situ..bukan x nak jual murah... tp sebab sewa kedai je da 5 ribu.. campur gas dr gas malaysia dlm 2-3 ribu sebulan..tu pasal x dpt nk jual murah... jd..kalo di pikir2 blek..kl central yg jd punca makanan kt situ mahal. sy di faham kan sewa tuk air je leboh 40 ribu...
betul atau x allahu a'lam...

Post a Comment