Friday, April 1, 2011

tempat teduhan dari panas dan hujan

Bukan senang hendak mencari rumah sewa di kawasan padat penduduk ni. Kebetulan, penempatan aku pada bulan Ramadhan. Memang menguji jiwa dan raga. Aku perlu melapor diri pada hari Isnin. Maka, aku dan ayahku mula mencari rumah sewa dari hari Jumaat lagi. Tetapi nasib tidak menyebelahi kami. Semua tempat yang kami tanya, jawapan tetap sama. 

Tiada, dik.

Tiada, pakcik.

Tiada, abang.

Aku dan ayahku pulang ke rumah pakcik di Kajang. Keesokan harinya, kami cuba lagi mencari rumah sewa. Alhamdulillah, kebetulan masih ada sebuah yang kosong. Walking distance. Alhamdulillah.

Setiap pagi, selalunya aku akan set alarm telefon bimbit pada pukul 6 pagi. Ye, aku tahu aku set lambat. Haha! Tapi kan, selalunya, alarm telefon tak sempat berbunyi pun. Aku terjaga dengan alarm telefon jiran tingkat bawah. Bunyi alarm dia, mak datok. Kuat sangat. Dia tak terjaga pun. Aku yang terbangun. Macam mana aku tahu dia tak terjaga? Alarm tu masih terus berbunyi ketika aku mengemas tempat tidur dan bersiap-siap ke bilik air. Haha!

Terima kasih, Encek/Puan Jiran!

11 comments

April 1, 2011 at 3:34 PM

tension giler jiran miz dill 2..
tp ok la xyah susah2 miz dill set alarm laen kali..
hihi

April 1, 2011 at 4:13 PM

saya wakil jiran miss dill.. dia nak miss dill share duit beli bateri alarm sbb sebab miss dill pun dapat menfaat jom loceng beliau..

hottest entry di blog khalis :
Bila isteri curang dan kantoi

Makna disebalik kata-kata seorang perempuan

April 1, 2011 at 5:02 PM

jiran ni dapat membantu rupanya..

hehehe...~

April 1, 2011 at 5:23 PM

@iema: pagi2 mmg membuatkan daku tensen

@khalis: permintaan tak akan dilayan.ahaks

@shikio: yah! tapi mengganggu gugat tidur ku yang best

April 1, 2011 at 7:38 PM

ekeke..
jiran xbgon miss dill yg bgon..
sgt membantu..

April 1, 2011 at 8:00 PM

ni mesti jns tido mati kn...hahaha
dh untung dh..dill xyh kunci jam..:)

April 1, 2011 at 8:55 PM

hehehe....kalau taman ni...mina punya alarm paling kuat....hahaha....


sbnrnya dah bgn...tp malas nak off...
cian jiran mina.....


ntah2 cik dill jiran mina kot...kihkihkih...

April 2, 2011 at 12:38 AM

@cik ezy: tapi gua tertekan! haha!

@nonie: wuu. kene ade alarm gak. takot tak sedar

@mina: oh. rupenye mina jiran i :)

April 2, 2011 at 9:16 AM

bangun ~

XP

April 2, 2011 at 1:49 PM

hihi, saya pun cukup sensitive dengan bunyi-bunyian. hihi. member berdengkur pun boleh jadi alarm. hihi

April 2, 2011 at 6:14 PM

btol! kite same la encek hisyam!

Post a Comment